یکشنبه 2 اسفند 1394 / 10:56|کد خبر : 1003|گروه : سياسي

بیانیه جمعی از فعالان اصلاح طلب سقز و بانه در حمایت از نامزدهای مجلس دهم

بیانیه جمعی از فعالان اصلاح طلب سقز و بانه در حمایت از نامزدهای مجلس دهم

جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب سقز و بانه در بیانیه ای نظر خود را در حمایت از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داعلام کردند.

به گزارش آرباباخبر، در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن روز شنبه به ایرنا مرکز سنندج ارسال شده آمده است: بعد از گفتگوی مستقیم با بسیاری از داوطلبان و بررسی برنامه های آنان بر اساس معیارهای مد نظر بر حمایت از ایشان موافقت کردیم و در صورت راهیابی به مجلس هیچگونه توقع و انتظاری از ایشان جز انجام وظیفه و رسالت نمایندگی نداریم.
در قسمتی دیگر از متن این بیانیه آمده است:انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایطی برگزار می شود که از یک طرف در سایه تلاش و موفقیت های دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی اینک کشور به سبب رفع تحریم ها و تهدیدها از موقعیت مناسب نسبت به گذشته برخوردار شده است ولی با وجود تلاش دکتر روحانی ، گرانی و نابرابری همچنان در مناطق محروم محسوس و ملموس و بر دوش مردم است که باید نمانیده درد آشنا و توانمند مطالبه ها را پیگیری کند.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: به سرانجام نرسیدن برخی از تعهدات رئیس جمهور در کردستان، به دلیل پیگیری نکردن ، نظارت نکردن و مطالبه نکردن نمایندگان مردم در مجلس بوده است.
شورای هماهنگی اصلاح طلبان سقز در آستانه انتخابات پیش رو و در دی ماه 94 از طریق تشکیل مجمع و بر اساس انتخابات و رای گیری شکل گرفت.
** جمعی از فعالان اصلاح طلب سقز و بانه: از هیچ نامزدی حمایت نمی کنیم
در همین حال جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب سقز و بانه در بیانیه ای اعلام کردند از هیچ نامزدی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه حمایت نمی کنند.
در بخشی از این بیانیه که روز شنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: ما به عنوان جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب سقز و بانه، پس از رد صلاحیت کاندیداهای شاخص و شناخته شده خود برای انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه، همه تلاش مان را بر تعامل و گفت و گو با کاندیداهای باقی مانده در صحنه رقابت ها متمرکز کردیم تا فردی همراه و یا حتی نزدیک به جریان مطبوع خود را شناسایی و به علاقمندان و باورمندان به اندیشه و روش اصلاح طلبی معرفی نماییم.
در ادامه این بیانیه آمده است: شاخص ها و معیارهای مورد نظر ما در این نشست ها، اصلاح طلب بودن، داشتن سابقه فعالیت سیاسی و اجتماعی و برنامه های ارائه شده از سوی نامزدهای محترم در ارتباط با وضعیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر شهرستان های سقز و بانه بود که ضمن تأکید مجدد بر حسن نیت و شایستگی های فردی و غیرقابل انکار اکثر این بزرگواران، در نهایت به دلیل عدم دستیابی به حداقل های یادشده به این نتیجه رسیدیم که هیچ کاندیدایی را تحت عنوان نماینده جریان اصلاح طلبی مورد حمایت قرار نداده و به شما مردم بزرگوار معرفی ننماییم.
این بیانیه می افزاید: بر این اساس ضمن باور به ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات حتی در شرایط پیچیده کنونی، هم چنان به حفاظت اخلاقی از شاخص های هرچند حداقلیِ تفکر و روش اصلاح طلبی اعتقاد داشته و با پرهیز از برخی مواضع احساسی و مبتنی بر حُب و بغض های شخصی، هزینه نمودن این سرمایه سیاسیِ ارزشمند را در چنین موقعیت دشوار و نامطمئنی موجه و عقلانی نمی دانیم.
این بیانیه می افزاد: لذا ضمن توصیه به مشارکت عمومی در انتخابات پیشِ رو، به شعور سیاسی بالا و دقت در انتخاب شما مردم بزرگوار سقز و بانه احترام گذاشته و از خدای متعال می خواهیم در این راه دشوار همه ما را یاری نماید.
این بیانیه به امضای خالد توکلی، ابراهیم شریف پور، نژاد جهانی، مسعود علایی، یحیی یونسی، سردار خندانی، عبدالخالق رحمان پور، ایوب مصطفایی، فرهاد امین پور، محمد خداجو، مظفر کمالی، هیوا فولادی، کیوان جلالی، ابراهیم ذبیحی و فرهاد محمدجانی رسیده است.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند در سراسر ایران اسلامی برگزار خواهد شد.
استان کردستان دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری و شش کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم شهرستان های سقز و بانه یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.



برچسب ها :

انتخاباتمجلس دهمحمایت اصلاح طلبانحوزه انتخابیه سقز و بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی