دوشنبه 3 اسفند 1394 / 13:23|کد خبر : 1017|گروه : سياسي

اختلافات علنی شد

ترافیک لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان در کردستان/اصولگرایان در سکوت

ترافیک لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان در کردستان/اصولگرایان در سکوت

انتشار لیست های متنوع ازسوی اصلاح طلبان در کردستان دراولین و دومین روز اسفندماه به اوج خود رسید و با انتشار این لیست ها موجی از حمایت ها و اعتراض ها فضای انتخاباتی استان را در برگرفت.

به گزارش آرباباخبر، با نزدیک شدن به هفتم اسفند ماه فضای انتخاباتی در استان کردستان نیز پرشورتر می شود و در این میان داستان انتشار لیست های انتخاباتی مورد حمایت جریان های سیاسی کشور نیز موجی از تائید ها و اعتراض ها را به دنبال دارد.

در حالی که تا دیروز خبر چندانی از لیست های انتخاباتی از سوی دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در کردستان نبود به یک باره جریان اصلاح طلب کردستانی دست به کار شد و لیست انتخاباتی بعضی از حوزه های استان را اعلام کرد.

در روزهای پایانی هفته گذشته و قبل از رسمی شدن تبلیغات انتخاباتی شورای هماهنگی اطلاع طلبان شهرستان سنندج در بیانیه ای لیست دو کاندیدای مورد حمایت خود را به صورت رسمی اعلام کرده بود که بعد از گذشت دو روز از این بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان با انتشار بیانیه ای لیست قبلی را فاقد اعتبار عنوان کرد.

در لیست منتشر شده از سوی اصلاح طلبان شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران، اسعد یوسفی و سروش روحانی به عنوان دو کاندیدای مورد حمایت معرفی شدند که شورای استان ضمن رد مصوبه شهرستان، روز شنبه و در اطلاعیه ای رسمی دو کاندیدای دیگر را به عنوان لیست مورد نظر خود اعلام کرد.

در بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کردستان آمده است: مردم شریف و آگاه شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره با سلام و ادب و احترام در راستای مشارکت حداکثر شهروندان عزیز در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توکل بر خداوند متعال پس از بررسی های فشرده و برگزاری جلسات متعدد با تعدادی از کاندیداهای مطرح تایید صلاحیت شده و سنجش توانایی، برنامه ها و رویکردهای آنان و با عنایت به ضرورت انتخاب نمایندگانی که اولا دیدگاه و نگاه آنان توسعه محور و در راستای کمک به توسعه پایدار استان باشد ثانیا از پتانسیل و ظرفیت لازم برای شناسایی و پیگیری خواست ها و مطالبات بر حق مردم برخوردار بوده و در عین حال دارای توانایی های مورد نیاز برای ارتباط و تعامل با نخبگان، فرهیختگان و معتمدین مردم باشند. ثالثا با اعتقاد به برنامه‌ها ی سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و برجام در جهت تقویت جایگاه کشور در عرصه های بین المللی تعامل و همراهی مورد نیاز با دولت مردان را داشته باشند. رابعا در جهت گسترش و تعمیق  فضای باز و رقابتی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متعهد و وفادار باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: لذا ضمن احترام به کلیه کاندیداهای موجود و رد صلاحیت شده و با اعتقاد به سطح بالای شعور و آگاهی مردم فهیم و موقعیت شناسمان آقایان سید مهدی فرشادان و سالار مرادی را به عنوان کاندیداهای مطلوب و مورد نظر معرفی می نماید و برای این عزیزان و شهروندان  گرانقدر شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره توفیقات روزافزون را خواستاریم.

سید مهدی فرشادان در دولت احمدی نژاد مدیر کل بهزیستی و مشاور استاندار و مدیر کل حوزه استاندار بوده و سالار مرادی نیز نماینده عضور فراکسیون رهروان ولایت دوره نهم مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی است که از سوی اصلاح طلبان کردستان مورد حمایت قرار گرفته اند.

همچنین شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان برای حوزه انتخابیه بیجار  نیز حمدالله کریمی (فرماندار سابق این شهرستان) را به عنوان گزینه مورد حمایت خود اعلام کرده و فیروز عارفی هم برای حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد از سوی این شورا معرفی شده است.

به محض انتشار لیست مورد حمایت اصلاح طلبان استان کردستان انتقادات از انتخاب این دو فرد بالاگرفت و چهره های مختلف اصلاح طلب هم در فضای مجازی و شبکه های مجازی دست به کار شده و در این مورد اعتراضاتی را مطرح کردند.

سید غریب سجادی عضو شورای اسلامی شهر سنندج در این باره اعلام کرد: چند روزیست می خواهم در مورد جریان مشهور به اصلاح طلب استان کردستان که در زیر چتر القاب و عناوینی همچون شورای هماهنگی استان و شهرستان و بخش و ده و محله و ده ها عناوین دیگر فعالیت می کنند و اتفاقا یکی از شاخصه های اصلی بسیاری از آنها در طول این چند سال عطش معطوف به قدرت و مقام است مطلبی بنویسم اما بنا به دلایلی از درج آن منصرف شدم تا بعد.

این عضو اصلاح طلب شورای شهر سنندج ادامه داد: فقط جمله ای که مثل بغض گلویم را می فشار و نمی توانم از گفتنش امتناع کنم این است ای کاش برخی از دوستان به ظاهر همفکر اصلاح طلب، اصلاح طلبی را رها می کردند و به مردم و سربازان بی نام و نشان تفکر دموکراسی واگذار می کردند و آنها به میز قدرتشان بیشتر می چسبیدند تا مبادا ترک بردار صندلی چرخان پر زرق و برقشان.

با گذشت چند ساعت از انتشار لیست شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان، لیستی با عنوان ائتلاف اصلاح طلبان کردستان منتشر شد که به صورت کامل با لیست قبلی در تضاد بود.

در این لیست جدید ائتلاف اصلاح طلبان، برای حوزه انتخابیه  سنندج، كامياران و ديواندره  نام اسعد يوسفی و سروش روحانی به چشم می خورد، برای حوزه مریوان و سروآباد هم فيروز عارفی به عنوان کاندیدای مورد حمایت آنها اعلام شده است.

همزمان با این تحولات و در ساعات پایانی روز شنبه شماری از چهره های شاخص اصلاح طلبی در شهرستان های سقز و بانه هم بیانیه ای را منتشر کرده و حمایت خود از فردی خاص را رد کردند.

در این بیانیه آمده است که ما جمعی از اصلاح طلبان شهرستان های سقز و بانه بعد از برگزاری نشست های متعدد و بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مورد نظر ما در این نشست‌ها، اصلاح‌طلب بودن، داشتن سابقه‌ی فعالیت‌ سیاسی و اجتماعی و برنامه‌های ارائه شده‌ از سوی کاندیداهای محترم در ارتباط با وضعیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر شهرستان‌های سقز و بانه هیچ کاندیدایی را تحت عنوان نماینده‌ جریان اصلاح‌طلبی مورد حمایت قرار نداده و به شما مردم بزرگوار معرفی ننماییم.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر این اساس ضمن باور به ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات حتی در شرایط پیچیده‌ی کنونی، هم‌چنان به حفاظت اخلاقی از شاخص‌های هرچند حداقلیِ تفکر و روش اصلاح‌طلبی اعتقاد داشته و با پرهیز از برخی مواضع احساسی و مبتنی بر حُب و بغض‌های شخصی، ‌هزینه‌ نمودنِ این سرمایه‌ی سیاسیِ ارزشمند را در چنین موقعیت دشوار و نامطمئنی موجه و عقلانی نمی‌دانیم. لذا ضمن توصیه به مشارکت عمومی در انتخابات پیشِ‌رو، به شعور سیاسی بالا و دقت در انتخاب شما مردم بزرگوار سقز و بانه احترام گذاشته و از خدای متعال می‌خواهیم در این راه دشوار همه‌ی ما را یاری نماید.

این بیانیه از سوی چهره های شاخص اصلاح طلب شهرستان های سقز و بانه از جمله خالد توکلی، ابراهیم شریف‌پور، نژاد جهانی، مسعود علایی، ابراهیم یونسی، سردار خندانی، عبدالخالق رحمان‌پور، ایوب مصطفایی، فرهاد امین‌پور، محمد خداجو، مظفر کمالی، هیوا فولادی، کیوان جلالی، ابراهیم ذبیحی و فرهاد محمدجانی امضا شده است.

در همین حال صبح امروز یکشنبه نیز بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان بانه نیز منتشر شد و آنها هم ضمن دعوت حداکثری مردم برای مشارکت در انتخابات از کاندیدای خاصی حمایت نکرده بودند.

انتهای پیام/
 


منبع: مهر



برچسب ها :

اصلاح طلباناصولگرایاناختلافلیست انتخاباتیترافیک

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی