یکشنبه 12 مهر 1394 / 09:16|کد خبر : 104|گروه : سياسي

پدیده شوم «ازدواج سفید» منجلابی برای گسترش روسپی گری در جامعه

پدیده شوم «ازدواج سفید» منجلابی برای گسترش روسپی گری در جامعه

در شبکه های اجتماعی، به منظور تخریب عفت و پاکی دختران و خانواده ها با الهام گرفتن از فرهنگ منحط غربی، پدیده ای به نام "ازدواج سفید" به عنوان سبک نوینی از یک زندگی مدرن مطرح شده است.

به گزارش آرباباخبر به نقل از خبرنگار  کُردتودی، اخیرا در شبکه های اجتماعی به تبعیت از فرهنگ منحط غربی برای خدشه دار ساختن عفت دختران و خانواده ها بحثی تحت عنوان ازدواج سفید به عنوان الگوی زندگی مدرن و تغییر سبک زندگی مطرح شده است.

 

ازدواج سفید به معنای زندگی مشترک یک زوج بدون ازدواج رسمی است که پدیده ای نامتعارف و ناآشناست که نخستین بار در آمریکا و در پی جنبشی به نام " جنبش آزادی زن" پدیدار شد و به تازگی در ایران نیز رواج پیدا کرده است.

 

هدف از تشکیل خانواده ارضای غریزه جنسی نیست، بلکه دوام و بقای جامعه و موفقیت فرزندان و آینده کشور است، مسئله ی ارضای غریزه جنسی شاید کمترین اهمیت را در تشکیل خانواده داشته باشد، اما در ازدواج سفید مهمترین هدفی که دنبال می شود ارضای تمایلات جنسی طرفین بدون هیچ تعهدی در قبال یکدیگر است.

 

البته رواج ازدواج سفید در ایران با این عنوان محدود به چند سال اخیر است اما واقعیت این است که زندگی بی قید و بند زیر یک سقف ریشه در قبل از دوران انقلاب دارد.

 

از دلایل رواج این نوع رابطه بین دختران و پسران و رشد "ازدواج سفید"، تجردگرایی دختران، کمرنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم، الگوبرداری از ماهواره و رسانه های بیگانه بویژه سریال های ساخت ترکیه و امریکای جنوبی است.

 

از سوی دیگر، بی اعتنایی به نظام خانواده، عدم مسئولیت پذیری دختران و پسران برای زندگی اجتماعی و جامعه پذیر کردن آنها، نبود امکانات برای ازدواج از جمله مسکن و بیکاری می تواند در شکل گیری چنین روابطی تاثیر گذار باشد.

 

در واقع جوانی که شغلی ندارد نمی تواند زیر بار مسئولیت زندگی برود و در نتیجه وارد زندگی بدون تعهد با یک دختر می شود و خود را از قید وبند مشکلات اقتصادی عدیده آزاد می کند.

 

در این نوع ازدواج، مطمئنا بیشترین آسیب از لحاظ معنوی و عاطفی و تبعات اجتماعی متوجه دختران است چرا که این نوع روابط تنها تا زمانی ادامه پیدا می کند که دختر شادابی و جوانی را دارد و بعد از مدتی کنار گذاشته می شوند و عملا این سبک زندگی، دختران را تبدیل به روسپی های جامعه می کند.

 

ازدواجی که در آن هیچ شرط قانونی و ثبت اداری وجود ندارد و زن و مرد در هر لحظه که بخواهند با هم همخانه شده و هر لحظه که مایل نباشند از رابطه خارج می شوند که چنین شیوه ای از ارتباط با جنس مخالف نه تنها بر اساس معیارهای اخلاقی جامعه ما نیست بلکه مخالف با نص صریح قرآن و احادیث مذهبی ماست که همواره جوانان را به پاکدامنی، خویشتن داری و ازدواج حقیقی تشویق می کند.

 

در چنین شرایط به منظور جلوگیری از پدیده شوم " ازدواج سفید"  و مصون ماندن جوانان و مخصوصا دختران باید هر چه سریعتر خانواده ها و نهادهای اجتماعی و مسئولن مربوطه با فرهنگ سازی و تشویق جوانان به ازدواج دائم از میزان تمایل آنان به این نوع روابط بی اساس بکاهند و با فراهم کردن زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی موانع را در برابر شکل گیری ازدواج دائم بردارند.

انتهای پیام/ل.ع



برچسب ها :

بانهازدواج سفیدروسپی گری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی