شنبه 15 اسفند 1394 / 15:16|کد خبر : 1093|گروه : اجتماعي

همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی

مراسم بزرگداشت روز درختکاری در بانه برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز درختکاری در بانه برگزار شد

صبح امروز مراسم بزرگداشت 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (15 تا 21 اسفند)، در بلوار سردشت مقابل شهرک صنعتی بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دراین مراسم که روز شنبه با حضور  مسئولین محلی و انجمن های مردم نهاد و حامی طبیعت شهرستان بانه برگزار شد، تعداد 250 اصله نهال از گونه سرو غرس شد.

بابک رستم پور شهردار بانه در ابتدای این مراسم با اشاره به اهمیت درختان و منابع طبیعی در زندگی انسان ها اظهار داشت: خوشبختانه امروزه با توجه به فرهنگ سازی هایی که انجام گرفته است مردم و مسئولان به درخت و  محیط زیست توجه خاصی  نشان می‌دهند، چرا که به خوبی دریافته اند درختان و گیاهان در زندگی مردم و برای تنفس آنها یک امر ضروری است.

وی افزود: شهرداری بانه نیز بر اساس رسالتی که در راستا بر عهده دارد همواره از تمام توان خود در زمینه احداث پارک ها و ایجاد فضای سبز در طول سال جاری استفاده کرده بطوریکه تا کنون اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام داده است.

شهردار بانه اقدام برای ایجاد پارک 16 هکتاری بابوس، ایجاد پارک جنگلی نوروز در ورودی شهر و همچنین ایجاد کمربند فضای سبز شهری را در طول سال جاری  از جمله مهمترین اقدامات شهرداری بانه در این راستا برشمرد.

در ادامه علی اکبر محمد پناه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت: با توجه به رشد روز افزون جمعيت انساني و توسعه بي‌حد و حصر تكنولوژي و قرارگرفتن در عصر فرا صنعتي، جوامع بشري از يك طرف با محدوديت منابع جنگلي و از سوي ديگر با آلودگي محيط زيست دست به گريبان هستند لذا نقش و جايگاه جنگلها به دليل برخورداري ارزش هاي فراوان و متنوع در جلوگيري از آلودگي ها یک امر اجتناب ناپذير است.

وی افزود: از ابتداي اسلام بزرگان دين بر كاشت درخت سفارش كرده و فضيلت بسياري براي آن بيان داشته‌اند بطوریکه پيامبر گرامي اسلام (ص) در اهميت درخت و درختكاري، مي فرمايند: " هر كس درختى بنشاند و به ثمر بنشيند، خدا به اندازه اى كه ميوه از آن فراهم آيد به او پاداش مى دهد".

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه با بیان اینکه غرس یک نهال می تواند موجب توسعه منابع ملی و جلوگیری از فرسایش خاک شود افزود: در طول هفته منابع طبیعی حدود 2500 اصله نهال در شهرستان بانه غرس خواهد شد که این نهال ها از گونه های غیرمثمر، سرو خمره ای و اقاقیا است که به صورت رایگان در اختیار ادارات و مردم قرار خواهد گرفت.



برچسب ها :

روز درختکاریبانههفته منابع طبیعیشهردار بانهفرسایش خاکآلودگی محیط زیست

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی