دوشنبه 13 مهر 1394 / 12:52|کد خبر : 111|گروه : اجتماعي

رئیس پلیس فتای بانه :

سرقت و کلاهبرداری اینترنتی مشهود ترین جرایم فضای مجازی در بانه/ تشکیل 20 پرونده در پلیس فتای بانه طی 6 ماهه اخیر

سرقت و کلاهبرداری اینترنتی مشهود ترین جرایم فضای مجازی در بانه/ تشکیل 20 پرونده در پلیس فتای بانه طی 6 ماهه اخیر

پلیس فتای بانه با بیان اینکه سرقت و کلاهبرداری های اینترنتی مشهود ترین جرایم فضای مجازی در بانه است گفت: در 6 ماهه اخیر امسال، 20 پرونده در این رابطه در واحد فتای شهرستان بانه تشکیل شده است.

پلیس فتای بانه با بیان اینکه سرقت و کلاهبرداری های اینترنتی مشهود ترین جرایم فضای مجازی در بانه است گفت: در 6 ماهه اخیر امسال، 20  پرونده در این رابطه در واحد فتای شهرستان بانه تشکیل شده است.
 

سرگرد علی تنها مسئول واحد فتای انتظامی شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر با اعلام این موضوع اظهار داشت: بیشترین جرایم فضای مجازی بانه در حوزه کلاهبرداری و سرقت های اینترنتی است.

وی با بیان اینکه فقط در یک ماهه اخیر، 5 پرونده در خصوص برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان در واحد فتای  بانه تشکیل شده است افزود: در 6 ماهه نخست امسال نیز بالغ بر 20 پرونده در این حوزه تشکیل شده است.  

سرگرد تنها خاطرنشان کرد، بیش از 90 درصد از پرونده های ارجاعی که به واحد فتای بانه در خصوص سرقت و کلاهبرداری اینترنتی طی این مدت  ارجاع داده شده با تلاش شبانه روز ماموران ما در قسمت فتای بانه موفقیت آمیز بوده و ختم به خیر شده است که در این رابطه نیز چندین نفر دستگیر و تحو.یل مقامات قضایی شده اند.

مسئول فتای بانه با بیان اینکه سارقان اینترنتی افراد با هوش و زکاوتی هستند و دستگیری آنها نیازمند زمان و بکارگیری نیروی انسانی ماهر است گفت: لذا از شهروندان محترم تقاضامندیم که نسبت به هرگونه پیامک مشکوک مبنی بر برنده شدن مبالغ نقدی که یک نوع ترفند از سوی این قبیل افراد است، خود را گرفتار دام اینگونه افراد سودجو نکرده و شماره کارت و رمز دوم خود را در اختیار هیچ کس حتی افراد درجه اول خانواده خود نیز  قرار ندهند.

 

وی کمبود آگاهی و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط شهروندان هنگام استفاده از کارت‌های بانکی، اینترنت بانک، فناوری‌های جدید و ناآشنایی کاربران به بانکداری و تجارت الکترونیک را از اصلی ترین عوامل برداشت‌های غیرمجاز دانست و تصریح کرد: همکاری، تعامل و ارتباط دو سویه این پلیس با شهروندان در کاهش چشمگیر جرائم سایبری نقش بسزایی دارد؛ و ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی پلیس با جامعه در پیشگیری از بروز جرائم یکی از شاخصه‌های اصلی جوامع پیشرفته محسوب می شود.    



برچسب ها :

بانهآرباباخبرپلیس فتاجرایم اینترنتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی