دوشنبه 13 مهر 1394 / 09:00|کد خبر : 112|گروه : اقتصادي

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه خبر داد

ایجاد و توسعه 6 منطقه نمونه گردشگری در بانه طی سال 94

ایجاد و توسعه 6 منطقه نمونه گردشگری در بانه طی سال 94

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه از ایجاد و توسعه 6 منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان طی سال 94 خبر داد.

به گزارش آرباباخبر، سردار خندانی شامگاه یکشنبه 12 مهرماه در مراسم بزرگداشت روز گردشگری که با حضور صاحبان مراکز اقامتی، هتل ها، مهمانپذیرها ، سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری و اقشار مردم در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد  با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های بانه در حوزه گردشگری گفت: این شهرستان بواسطه داشتن مناطق بکر و زیبایی که دارد از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است.

وی با بیان اینکه هنوز در حوزه گردشگری و برجسته کردن این بخش هنوز شهرستان بانه در اول راه است افزود: علی رغم تمام مشکلات و کمبودهایی که داشتیم در سال 94 توانستیم 6 منطقه نمونه گردشگری را در این شهر  ایجاد و یا توسعه دهیم.


خندانی ایجاد مناطق نمونه گردشگری در ورودی روستای سبدلو، پارک نوروز در ورودی شهر بانه، منطقه نمونه گردشگری بابوس و چشمه چیچوران را از جمله مناطق نمونه گردشگری جدید این شهرستان که در سال 94 ایجاد شده است نام برد و خاطرنشان کرد: توسعه مناطق نمونه گردشگری این شهرستان در دشت سورین و پارک های پیرمراد و دکانان از دیگر اقداماتی است که در سال جاری اقدام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه همچنین با اشاره به مشکلات و کاستی های موجود در این بخش گفت: کمبود اعتبار و نا مناسب بودن زیر ساخت ها از جمله مشکلاتی است که بخش گردشگری بانه با آن مواجه است.

وی با بیان اینکه امروز صنعت توریسم  بعنوان یکی از پردرآمدترین و پاک ترین صنعت ها در دنیا مطرح است به توسعه این صنعت و فرهنگ ان در شهرستان تاکید کرد.

خندانی همچنین با اشاره به تعداد مسافرانی که در شش ماهه نخست سال 94 وارد شهرستان بانه شدند گفت:در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 2 میلیون گردشگر از شهرستان بانه بازدید کردند که 600 هزار نفر آن مربوط به دو هفته اول سال در تعطیلات نوروز می باشد.

وی با بیان اینکه امروز بانه بعنوان یک شهر مسافر خیز در شمالغرب کشور مطرح است افزود: حفظ و تداوم این موضوع مستلزم توسعه زیرساخت ها و گسترش امکانات رفاهی شهرستان در بخش گردشگری می باشد.


انتهای پیام/



برچسب ها :

بانهآرباباخبرگردشگرمناطقه نمونه گردشگری بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی