دوشنبه 13 مهر 1394 / 15:34|کد خبر : 114|گروه : سياسي

مدرس قرآنی که در سیران بند بانه به جاودانگی رسید

مدرس قرآنی که در سیران بند بانه به جاودانگی رسید

شهید سید عطاء حسینی به عنوان مربی قرآن در ترویج و تبلیغ علوم قرآنی به فعالیت مشغول بود که در محور سنندج – دیواندره به اسارت گروهک های ضد انقلاب درآمد و بعد از تحمل شکنجه و آزار در روستای سیران بند بانه توسط گروهک های ضدانقلاب به شهادت رسید.

به گزارش آرباباخبر، نقل از پیشمرگ روح الله، شهید سید عطاء حسینی فرزند شهید سید صدیق حسینی در روز اول تیر ماه 1341 در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی سنندج در خانواده ای کشاورز و از سلسله جلیله سادات و تبار امام حسین (ع) دیده به جهان گشود. دو سال بیشتر نداشت که به خاطر متارکه و جدائی والدینش عملاً از مهر و عاطفه مادری محروم شد و تألمات روحی زیادی به وی وارد شد.

 

شهید حسینی تحصیلات ابتدائی را در زادگاهش پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل به سنندج رفت. در آنجا در کنار تحصیل علم با حضور در جلسات قرآن و برنامه های دینی و مراسمات مذهبی، ذهن و فکرش را جلا بخشید و از محضر قرآن کسب فیض نمود.

 

شهید حسینی با آغاز تحرکات مردمی و اوج گیری حرکت انقلابی ملت غیور ایران اسلامی در سال 1357 در صف مبارزین انقلاب اسلامی قرار گرفت و با تمام وجود از اسلام و احکام نورانی قرآن کریم دفاع کرد. با پیروزی انقلاب و پیدایش گروهکها که در مقابل انقلاب نوپای اسلامی جبهه گرفته بودند از حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کرد و در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشید.

 

شهید سید عطاء حسینی به عنوان مربی قرآن از سوی اداره امور اجتماعی آموزش و پرورش به صورت افتخاری راهی روستاها شد و در ترویج و تبلیغ علوم قرآنی به فعالیت پرداخت که در این راستا بارها مورد اذیت و آزار دشمن قرار گرفت.

 

شهید حسینی در فروردین ماه 1361 به هنگام بازگشت به زادگاهش، در حالی که در خودروی عمومی سوار بود در محور سنندج – دیواندره در نزدیکی پل روستای گزان سفلی اسیر شد که پس از ماهها شکنجه و تحمل اذیت و آزار فراوان، در یکی از روستاهای مرزی بانه در محلی بنام سیران بند به همراه نه تن دیگر به شهادت رسید و پیکرش توسط اهالی روستا در همان محل به خاک سپرده شد.

 

روستای مرزی سیران بند در 24 کیلومتری جنوب شرقی شهر بانه، در بخش ننور شهرستان بانه قرار دارد و هم مرز با دره شلیر عراق است. برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان عزیز یک یادمان در نزدیکی روستا به نام یادمان شهدای سیران بند واقع شده است. 

 

در مورد سرگذشت شهدای گمنام سیران بند، روایات مختلف و متفاوتی ذکر می شود اما آنچه مشخص است، اینکه تعدادی از رزمندگان ایرانی (10نفر) بعد از اسارت به وسیله گروهک های ضد انقلاب، به طرف مرز ایران و عراق یعنی به روستای هنگ ژاله و سیران بند بانه برده می شوند و در حوالی مرز و در نزدیکی یک چشمه این 10 شهید بزرگوار از ادامه راه سر باز می زنند و مقاومت می کنند، ضد انقلابیون تنها راه چاره را در این می بینند که آنها را در همان جا به شهادت برسانند.

 

مزار مطهر این 10 شهید( شهیدان احمد کلاطیبه، شکور غریبی، محمدصالح احمدی، اسعد رضایی، فرهاد عباسی، محمود احمدی، اقبال سعیدی، هوشنگ گشکی، سید توفیق حسینی و سید عطاءالله حسینی) در مرز آزادی و اسارت، زیارتگاه عاشقان فرهنگ شهید و شهادت است.

انتهای پیام/ر.ع



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی