دوشنبه 13 مهر 1394 / 16:04|کد خبر : 115|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

سالمندان فرصت های با ارزشی برای خانواده ها هستند

سالمندان فرصت های با ارزشی برای خانواده ها هستند

رئیس مرکز بهداشت بانه با بیان اینکه سالمندان کوله باری از تجربه هستند گفت: سالمندان فرصت های با ارزشی برای خانواده ها هستند که باید قدر آنها را دانست.

آرباباخبر: رئیس مرکز بهداشت بانه
رئیس مرکز بهداشت بانه با بیان اینکه سالمندان کوله باری از تجربه هستند گفت: سالمندان فرصت های با ارزشی برای خانواده ها هستند که باید قدر آنها را دانست.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمدعلی مسلمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه صبح روز دوشنبه سیزدهم مهر ماه، در مراسمی که بمناسبت گرامیداشت روز سالمند با همکاری ادارات بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام(ره)، شورای اسلامی و شهرداری بانه در پارک معلم این شهر برگزار شد از سالمندان بعنوان فرصتهایی ارزشمند برای خانواده ها  نام برد.

 

وی با بیان اینکه سالمندان کوله باری از تجربه های تلخ و شیرین در پیچ و خم زندگی و گذر زمان کسب کردند افزود: اما اگر می خواهیم در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق باشیم بایستی از تجربیات این عزیزان در حوزه های مختلف بویژه زندگی اجتماعی استفاده کنیم.

مسلمی خاطرنشان کرد،پیری و سالمندی یک بیماری و مریضی صعب العلاج نیست بلکه مرحله جدیدی از زندگی است که بایستی از آن استفاده کرد.

 رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد: اگر چه انسان در دوران سالمندی بلحاظ قدرت جسمی و توانایی فیزیکی مقداری ضعیف و ناتوان می شود ولی بلحاظ ذهنی و قدرت دانایی به مرحله کمال و بالندگی میرسد که خانواده ها بویژه افراد جوان باید از این موقعیت استفاده کرده و از این توانایی سالمندان بهره برداری کنند.

وی همچنین با اشاره به  آیات و روایات قرآنی به ارزش و جایگاه رفیع سالمندان اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام در این باره نیز برای انسانها برنامه و دستور دارد، بطوریکه خداوند متعال در سوره اسراء خطاب به ما انسانها می فرماید: اگر پدر و مادر شما و یا یکی از ایشان به سن پیری و کهولت رسید بایستی با کمال ملاطفت و نرمی با او رفتار کرده و از گفتن کلمه ای که موجب رنجش خاطر انها می شود خودداری کرد.



برچسب ها :

بانهآرباباخبرسالمندیخانواده

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی