سه شنبه 14 مهر 1394 / 09:46|کد خبر : 116|گروه : اجتماعي

آتش نشان بانه ای:

یک آتش نشان در مرحله نخست باید از جان گذشته باشد

یک آتش نشان در مرحله نخست باید از جان گذشته باشد

وقتی حادثه یا رویداد غیر منتظره ای رخ می دهد مردان ایثارگر و از جان گذشته ای هستند که با خطر انداختن جان خود، در راه حفظ جان و آسایش دیگران می کوشند که با نجات هم نوعان خود و کمک به انسانها رضایت خدای سبحان را جلب کنند.

به گزارش آرباباخبر، آتش نشان بانه ای با بیان اینکه از جان گذشتگی اولین لازمه آتش نشان شدن است گفت: یک آتش نشان موفق در مرحله اول باید از جان خود برای نجات دیگران بگذرد.

وقتی حادثه یا رویداد غیر منتظره ای رخ می دهد مردان ایثارگر و از جان گذشته ای هستند که با خطر انداختن جان خود، در راه حفظ جان و آسایش دیگران  می کوشند که با نجات هم نوعان خود و کمک به انسانها رضایت خدای سبحان را جلب کنند.

اگر چه امروز هفتم مهرماه و روز آتش نشانی نیست و چند روزی از این روز  گذشته است ولی  به گرامیداشت انسان هایی  که بدون هیچ ترس و واهمه ای به عنوان فرشتگان نجات به دل حادثه می روند تا جان انسانی را نجات دهند به سراغ یکی از آتش نشانان نمونه و زحمت
کش بانه رفتیم که گفتگویی با او داشته باشیم در ادامه نظر شما را به این گفتگو جلب می کنم.
 

خبرنگار: خودتان را معرفی کنید:

آتش نشان: بنده یونس خدری زاده متولد مهر ماه سال 1350 در روستای کانی هلوژه از توابع بخش نمشیر بانه هستم.


خبرنگار: چند سال است که وارد شغل آتش نشانی شدید و چگونه شد که این شغل را انتخاب کردید؟من بدلیل علاقه ای که از بچگی به کارهای پر مخاطره و حادثه خیز داشتم و همواره دلم میخواستم که به افراد ضعیف تر از خودم کمک کنم بیست و دو سال پیش این شغل مقدس را برای خودم انتخاب کردم.

یکی از حادثه های شیرین و به یادماندنی که این آتش نشان در طول بیست و دو سال خدمت خود تجربه کرده و همواره از ان به نیکی یاد می کند، نجات جان یک زن و شوهر سالمند و معلول از دل شعله های آتش در یک منزل مسکونی است که او با رفتن در دل سوزان آتش، جان هر دوی آنها را از دل شعله های آتش سالم بیرون کشیده و نجاتشان می دهد .

وی در ادامه می گوید: دوران خدمت ما آتش نشانان همواره پر از جریانات تلخ و شیرین است و همیشه اینطور نیست که ما در عملیاتهایمان بتوانیم نجات گر باشیم چرا که گاهی حادثه زودتر از ما دست بکار شده و آنچه برای ما بجا می گذارد خاطرات تلخ است .


یکی از حادثه های تلخ آتش نشان یونس خدری زاده، حادثه جاده سعادت آباد بانه در سال ۸۰ است که آنرا اینگونه تعریف می کند:اوایل صبح بود که به سازمان آتش نشانی بانه اطلاع داده شده که یک واحد منزل مسکونی در حال سوختن می باشد و 4 نفر از اعضای خانواده در میان شعله های حریق گیر کرده و در حال سوختن هستند.
 

یونس به همراه تیم عملیاتی به سرعت به محل می رسند و در آنجا متوجه می شوند که یکی از اعضای خانواده که نوجوان و کم سن و سال بوده  بر سر اختلافات خانوادگی بوسیله ریختن بنزین در منزل و سپس به آتش کشیدن آن، این حادثه را ببار آورده است.

آتش نشان بانه ای هنگام تعریف این حادثه که بغض گلوی او را گرفته در ادامه می گوید: شدت و گستردگی آتش به قدری بود که مادر خانواده فرصت نکرده بود از جای خود تکان بخورد و در همان حالت نشسته تبدیل به یک تکه رغال شده بود و من به جستجوی خود برای نجات افراد دیگر خانواده که هنوز امیدی برای نجاتشان بود ادامه دادم که ناگهان پام به یک شیء سختی برخورد کرد، در مرحله نخست که نگاه کردم بنظرم عروسکی آمد که در میان شعله های آتش سوخته ولی بعد که با دقت نگاهش کردم  متوجه شدم که یک دختر بچه سه یا چهار ساله است که متاسفانه او هم به شدت سوخته و جان باخته بود که این صحنه همواره بعنوان سخت ترین صحنه دوران خدمت 22 ساله من جلوی چشمانم است و گذر زمان هم به فراموش کردن و کم رنگ شدن این صحنه کمک نمی کند.


 خبرنگار: پیشنهاد شما به کسانی که تازه می خواهند وارد این کار شوند چیست؟

آتش نشان: بنظر من همانطور که در ابتدای عرایضم هم به آن اشاره کردم علاقه و از خودگذشتگی از ضروریات این شغل است و کسانی که این روحیه را در خود سراغ ندارند این شغل را انتخاب نکنند چرا که اگر علاقه به نجات انسان ها نداشته باشی نمی توانی این شغل را ادامه بدی و ادامه آن برایت سخت و طاقت فرسا می شود.

خبرنگار:از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید بسیار سپاسگذارم.

آرباباخبر: آتش نشان بانه ای

 



برچسب ها :

بانهآتش نشانحادثه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی