دوشنبه 2 فروردین 1395 / 16:45|کد خبر : 1172|گروه : سياسي

فرمانده انتظامی بانه خبر داد

کاهش سرقت ها و افزایش کشفیات اموال مسروقه در بانه + توصیه های نوروزی پلیس

کاهش  سرقت ها و افزایش کشفیات اموال مسروقه در بانه + توصیه های نوروزی پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان بانه از کاهش 20 درصدی انواع سرقت ها در این شهرستان و همچنین افزایش 30 درصدی کشفیات اموال مسروقه در این شهرستان طی 4 ماهه پایانی سال 94 خبر داد.

سرهنگ " فرزاد کریمی" ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، ضمن تقدير از زحمات یک ‌ساله همه کارکنان نیروی انتظامی بانه گفت: خوشبختانه نيروي انتظامي  این شهرستان در سال 94 توفيقات خوبي در حوزه های مختلف داشته است که برگرفته از تلاش همه نيروها به ويژه فرماندهان و روساي کلانتری‌ها بوده است.

وي با بیان اینکه  فرمانده انتظامي هر شهرستان به تنهايي و يک طرفه نمی‌تواند مسير پيشرفت را طي کند افزود: در سایه تلاش جمعی پرسنل نیروی انتظامی شهرستان بانه، ما در چهار ماهه پایانی سال  94 توانستیم در شهرستان بانه در حوزه مقابله با انواع سرقت ها، علی رغم اینکه این مقوله را 20 درصد کاهش دهیم از طرف دیگر هم در کشفیات اموال مسروقه از پیشرفت 30 درصدی برخوردار باشیم.

کریمی، سرقت موتور سیکلت، اموال خصوصی داخل خودرو مربوط به مسافرین، مصالح ساختمانی و اشیای با ارزش رها شده در ساختمان های نیمه کاره و خانه باغ ها را به ترتیب بیشترین موارد سرقتی در شهرستان بانه در طول ایام سال، بویژه در 4 ماهه پایان سال 94 عنوان کرد.


فرمانده انتظامی شهرستان”بانه” تصریح کرد: باتوجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرت ها، موضوع مقابله با انواع سرقت در شهرستان از اولویت های کاری پلیس بانه می باشد.

وی خاطرنشان کرد، هر چند مقابله با سرقت یکی از وظایف پلیس می باشد اما خود شهروندان و مسافران هم در راستای جلوگیری از به سرقت رفتن اموالشان بیشترین سهم را داردند بطوریکه با رعایت نکات ایمنی بظاهر ساده اما مهم، می توانند سارقان و افراد فرصت طلب را در سرقت اموالشان نا کام بگذارند.


فرماندهي انتظامي بانه، در راستاي پيشگيري از سرقت منزل و خودرو در ایام نوروز هشدارهايي به شهروندان و مسافران به شرح ذیل اعلام كرد.


توصیه‌های پليس در خصوص پيشگيري از سرقت منزل و خودرو در نوروز

سرهنگ"فرزاد کریمی"در اين خصوص گفت: سارقان در بيشتر موارد در کمين خودروهايي می‌نشینند که صاحبان آن‌ها در کمال خونسردي و بی‌خیالی بدون رعايت نکات ايمني، خودروهاي خود را در مکان های خلوت و حاشیه ای پارک می‌کنند که سارقان از این فرصت طلايي استفاده کرده و با شگردهاي خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعي خود خودرو را سرقت می‌کنند.
 

وی افزود: اکثر سرقت‌ها مربوط به خودروهايي است که فاقد سيستم ضد سرقت می‌باشند، هر چه ضريب ايمني خودرو افزايش يابد به همان ميزان ضريب سرقت آن کاهش خواهد یافت.

راه‌های پيشگيري از سرقت خودرو:

تجهيز خودرو به لوازم ايمني و پارک خودرو در محل‌های امن و تا حد ممکن در دید دوربین های مداربسته و ملا عام.

براي توقف حتی کوتاه مدت ماشین را بطور کامل قفل کرده و هرگز سوئيچ خودرو را بحالت روشن در روی خودرو جا نگذاشته و ماشین را به امان خدا رها کنند.

از جاي گذاشتن اشیاء وسوسه انگیز مثل کیف دستی ، لب تاپ و سسایر اثاثيه در داخل ماشین بصورت جدی پرهیز کنند.

پيش‌گيري از سرقت منزل:
 

شهروندان تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري نمایند و براي اطمينان بيشتر، خانه را به یکی از افراد مورد اطمینان خود سپرده و یا یکی از اعضای خانواده را در خانه بگذارید.

 

شهروندان كليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن قرار ندهند و از قرار دادن كليد در زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسي خودداري کنند.

 

از قرار دادن چهارپایه و نردبان و نظاير آن در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار خودداري کرده و از نگهداري وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل نیز بپرهيزيد.
 

 





 



برچسب ها :

کاهش سرقت در بانهفرمانده انتظامی بانههشدار نوروزی پلیسسرقتشهرستان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی