شنبه 7 فروردین 1395 / 09:51|کد خبر : 1184|گروه : اجتماعي

21 واحد استیجاری غیر مجاز در بانه پلمپ شد

21 واحد استیجاری غیر مجاز در بانه پلمپ شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه از پلمپ 21 منزل استیجاری غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

سردار خندانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این باره اظهار داشت: با توجه به فرار رسیدن بهار و آغاز تعطیلات نوروزی در چند روز اخیر موج گسترده ای در رابطه برخورد با منازل استیجاری غیر مجاز در شهرستان بانه، به منظور جلوگیری از رواج و گسترش دامنه فعالیت این واحدهای اقامتی ایجاد شده است بطوریکه روز جمعه 6 فروردین ماه  با همکاری مراجع انتظامی و قضایی، 21 واحد از منازل استیجاری غیر مجاز پلمپ شد.


وی همچنین از ادامه این طرح در  روزهای آینده نیز خبر داد و اظهار کرد: برابر تبصره دو ماده 7 آیین نامه نظارت بر تاسیسات گردشگری، هر کس، بدون مجوز اقدام به راه اندازی و بهره برداری از خانه های استیجاری و یا تاسیسات گردشگری غیر قانونی نماید، برابر قانون علاوه بر اینکه واحد او در مرحله نخست پلمب می شود در صورت تکرار، به پرداخت مبلغ 50 تا 100 میلیون ریال جریمه محکوم می شود.


رئیس اداره میراث فرهنگی بانه رعایت نکردن موازین و قوانین مربوط به منزل های استیجاری، نداشتن شاخصه های مورد نظر گردشگری برای اینگونه واحدهای اقامتی و همچنین نداشتن مجوز را از دلایل عمده  پلمپ این واحدهای استیجاری عنوان کرد.

شهرستان بانه به دلیل مرزی بودن و دارا بودن بازارهای تجاری شاهد همجوم مهمانان و گردشگران از اقصی نقاط کشور است که این امر موجب شده متقاضیان واحد استیجاری دراین شهرستان افزایش یابد.



برچسب ها :

پلمپ 21 واحد استیجاری در بانهمنازل استیجاری غیر مجازاداره گردشگری بانهپلمپشهرستان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی