دوشنبه 9 فروردین 1395 / 01:51|کد خبر : 1186|گروه : اجتماعي

آرباباخبر گزارش می دهد/

جاذبه های گردشگری بخش ننور بانه از دشت سورین تا قرآن تاریخی هفتاش + عکس

جاذبه های گردشگری بخش ننور بانه از دشت سورین تا قرآن تاریخی هفتاش + عکس

شهرستان بانه یکی از غربی‌ترین شهرهای استان کردستان و دارای چهار بخش می باشد که " بخش ننور" این شهرستان دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری می باشد بطوریکه دشت سورین و قرآن تاریخی روستای هفت تاش از جاذبه های طبیعی و معنوی این بخش محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار آرباباخبر، شهرستان بانه یکی از غربی‌ترین شهرهای استان کردستان است که علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری  فراوان طبیعی  ، تاریخی و معنوی به واسطه همجواری با مرز و داشتن مجتمع های تجاری متعدد و داشتن مردمانی مهمان نواز به عنوان یکی از شهرهای هدف گردشگری استان کردستان تبدیل شده است.

این شهرستان دارای چهار بخش ( بخش مرکزی، بخش ننور، آرمرده و بخش کانی سور) می باشد که هر کدام از این بخش ها به نوبه خود دارای جاذبه های گردشگری فراوانی در زمینه های تاریخی، طبیعی و معنوی می باشند.


بخش ننور یکی از بخش های چهارگانه شهر بانه می باشد که بدلیل داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی ، معنوی  و تاریخی سالانه پذیرای مسافران و گردشگران بومی و غیر بومی می باشد.

دشت سورین یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی بخش ننور است که در  12 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بانه قرار گرفته است و وجه تسمیه نام گذاری این دشت به دشت سورین همجواری آن با روستایی به همین عنوان(سورین ) می باشد.


 این دشت در مسیر جاده مریوان به بانه قرار دارد که  به واسطه جنگل های انبوه و پوشش گیاهی این منطقه به یکی از تفرجگاههای مردم بانه تبدیل شده است و اکثر مردم این شهر بنا به سنت دیرینه در روزهای جمعه ساعات خوشی را در کنار خانواده به استراحت و تفریح می گذرانند.
 

از آنجایی که این منطقه در روزهای تعطیل بویژه روزهای جمعه پذیرای خانواده های بیشماری از مردم بانه است در بیشتر اوقاتجاده این مسیر در ساعت هایی از غروب به دلیل ترافیک موجود یکطرفه می شود.

بساری از زمینهای کشاورزی اطراف جاده سورین در سالهای اخیر به فروش رفته است و صاحبان جدید آن با تغییر کاربری زمین با ساختن یک خانه باغ در این زمینها، آنرا به تفرجگاهی برای خود تبدیل کرده اند.

طبیعت بسیار زیبای این منطقه در فصل بهار منظره بسیار زیبایی دارد که هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. این منطقه در چند سال اخیر به یک منطقه گردشگری و توریستی تبدیل شده بطوریکه بسیاری در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند. طبیعت زیبای این منطقه در بهار و در اوایل تابستان تعریف کردنی نیست بلکه دیدنی است.

بخش ننور علی رغم داشتن جاذبه های طبیعی، از جاذبه های معنوی هم برخوردار است بطوریکه داشتن جاذبه های معنوی مانند قرآن تاریخی هفت تاش از مزیت های گردشگری بخش ننور نسبت به سایر بخش های دیگر به شمارمی رود.

نسخته خطی روستای هفت تاش، بیش از 350 سال قدمت دارد که 60 درصد آن تخریب شده بود تا اینکه اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه جند سال گذشته این نسخه با ارزش و تاریخی را برای مرمت و بازسازی به پایتخت فرستاده بودند تا اینکه در سال 89 پس از مرمت و بازسازی به روستای هفت تاش برگردانده شد و هم اکنون نیز این قرآن قدیمی در مسجد روستای بیان دره نگهداری می شود.



علاوه بر این ویژگی ها وجود مراتع و باغات آلو، کباب ماهی . مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی از دیگر جاذبه های گردشگری بخش ننور است که زیبایی خاصی به منطقه بخشیده و طبیعت زیبایی به وجود آورده است.
 

آرباباخبر، جاذبه های گردشگری بانه

آرباباخبر، جاذبه های گردشگری بانه

 

آرباباخبر، جاذبه های گردشگری بانه

آرباباخبر، جاذبه های گردشگری بانه

آرباباخبر، جاذبه های گردشگری بانه


گزارش از رضا نویدی آذر/



برچسب ها :

جاذبه های گردشگری بانهجاذبه های گردشگری بخس نننوردشت سورینشهرستان بانهقرآن تاریخی هفت تاش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی