چهارشنبه 15 مهر 1394 / 11:25|کد خبر : 119|گروه : سياسي

وجود 200 روستای دارای سکنه در بانه / صدور بیش از 7 هزار سند مالکیت روستایی در بانه

وجود 200 روستای دارای سکنه در بانه / صدور بیش از 7 هزار سند مالکیت روستایی در بانه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بانه با بیان اینکه 200 روستای دارای سکنه در بانه وجود دارد گفت:برای بیش از 7 هزار واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان سند مالکیت صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بانه با بیان اینکه 200 روستای دارای سکنه در بانه وجود دارد گفت:برای بیش از 7 هزار واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان سند مالکیت صادر شده است.
آرباباخبر: رئیس بنیاد مسکن بانه

وجود 200 روستای دارای سکنه در بانه :


بختیار خدری صبح روز چهارشنبه 15 مهر ماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر 200 روستای دارای سکنه در بخش های مختلف بانه وجود دارند که 125 روستای آن بالای  20 خانوار و 53 روستای دیگر هم بالای 50 خانوار جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد نفوس شهرستان بانه طبق آخرین سرشماری 133 هزار نفر ذکر شده افزود: از این تعداد، 42 هزار و 703 نفر در روستاهای این شهرستان مشغول زندگی هستند که بر اساس این آمار، جمعیت روستایی بانه 32 درصد کل جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهد.

خدری با اشاره به اقدماتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بانه در حیطه وظایف کاری خود مبنی بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان بانه به شهر انجام داده گفت: با توجه به اینکه روستاها نقش بسیار مهم و سازنده ای در تولید و اشتغال زایی پایدار در کشور دارند و یکی از ارکان مهم تحقق سیاست های مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی هستند لذا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بانه در حیطه وظایف کاری خود که قانون آن را مشخص کرده اقدامات مثبت و کارسازی انجام داده است.

مطالع طرح هادی در 118 روستای بانه:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بانه گفت: در 118 روستای واجد شرایط این شهرستان اقدامات مطالعاتی  طرح هادی انجام و  هم اکنون در 42 روستای این شهرستان  در بخش های مختلف، این طرح اجرا شده و یا در دست اقدام است.

وی اجرای این طرح را در راستای فراهم سازی توسعه و عمران روستاها بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد:عمران یا رشد زیر ساختهای فیزیکی تنها هدف طرح هادی نمی باشد بلکه توسعه روستا به عنوان یک فرایند جامع و چند بعدی از اساسی ترین اهداف مورد نظر از اجرای این طرح تلقی می شود.


صدور بیش از 7 هزار سند مالکیت برای مسکن های روستایی:

خدری همچنین صدور بیش از 7 هزار سند مالکیت برای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی بانه را از جمله دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری عنوان کرد و افزود: 400 جلد سند مالکیت جدید نیز در دست اقدام است که امیدواریم  تا پایان سال 94 این اسناد مالکیت نیز آماده واگذاری به مالکان روستایی شود.

وی افزود:اجرای این طرح در روستاهای بالای 20 خانوار موجب افزایش قیمت ملک و پیدا کردن ارزش افزوده در این مالکیت ها می شود .


خدری دلیل عدم صدور سند برای مابقی روستاها را مشکلاتی از جمله کمبودن تعداد خانوارهای ان روستا، قرار گرفتن در حریم راه‌ها و عدم استقبال اهالی روستا عنوان کرد.

 



برچسب ها :

آرباباخبربنیاد مسکن انقلاب اسلامی بانهروستا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی