شنبه 14 فروردین 1395 / 08:55|کد خبر : 1190|گروه : اقتصادي

350 هزار گردشگر نوروزی از بانه دیدن کردند/ کاهش 40 درصدی ورود مسافران نوروزی به بانه

350 هزار گردشگر  نوروزی از بانه دیدن کردند/ کاهش 40 درصدی ورود مسافران نوروزی به بانه

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بانه با بیان اینکه در ایام نوروز 350 هزار گردشگر از این شهرستان دیدن کردند افزود: شهرستان بانه به لحاظ ورود مسافران نوروزی در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.


سردار خندانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه و همچنین دبیر اجرایی خدمات سفر این شهرستان، صبح روز شنبه 14 فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: شهرستان بانه به واسطه همجواری با مرز و داشتن مجتمع های تجاری فراوان، تنوع محصولات و مناسب بودن قیمت ها،  طبیعتی بکر و همچنین مردمانی خون گرم و مهمان نواز، طی چند سال اخیر بعنوان یکی از شهرهای هدف گردشگری مسافران در ایام مختلف سال بویژه در ایام نوروز در استان کردستان و حتی شمال غرب کشور تبدیل شده است.

وی افزود: ستاد خدمات سفر شهرستان بانه امسال هم با توجه به تجربه چندین ساله خود در زمینه آمادگی برای پذیرایی از مسافران نوروزی قبل از شروع سال جدید، چندین جلسه با حضور کمیته های 9 گانه برگزار کرد که تصویب 90 مصوبه ازجمله نتایج این جلسات بود بطوریکه ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان بانه امسال در آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی به سر می برد.


خندانی تصریح کرد: شهرستان بانه امسال با 6 هتل، 7 هتل آپارتمان، 29 مدرسه در قالب 188 کلاس درس، 140 واحد استیجاری مجاز و 4 سالن ورزشی در بحث اسکان آماده پذیرایی از هموطنان عزیز بود بطوریکه امسال شرایط  اسکان بیش از  10 هزار مسافر و گردشگر شب خواب در این شهرستان را فراهم کرده بود.

دبیر اجرایی خدمات سفر شهرستان بانه خاطرنشان کرد: علی رغم آمادگی کامل ستاد خدمات سفر شهرستان بانه در پذیرایی از مسافران نوروزی، امسال 350 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از اول فروردین تا پایان روز دوازدهم همین ماه  وارد شهرستان بانه شده و از مراکز تجاری و اماکن تفریحی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند بطوریکه این آمار در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته از کاهش 40 درصدی برخوردار می باشد.

وی، نا مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بارش نزولات جوی و همچنین برودت هوا، را از جمله دلایل کوتاه مدت در کاهش ورود مسافران نوروزی به بانه برشمرد و گفت: نا مناسب بودن راه ارتباطی سقز به بانه و همچنین فراهم نبودن زیر ساخت های گردشگری در حد کافی و مناسب از جمله دلایل دیگر این موضوع می باشد که نیازمند توجه بیشتر مسئولین ذی ربط در دراز مدت می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه، کاهش ورود مسافران نوروزی به بانه را زنگ خطری برای شهرستان دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرستان بانه دارای پتانسیل و ظرفیت های مناسبی در زمینه جذب گردشگر می باشد لذا بخش خصوصی و سرمایه گذاران بومی می توانند با سرمیه گذاری و ورود به این بخش، زیرساخت های گردشگری شهرستان را تقویت کرده تا از این راه هم  موجب تداوم و رونق اقتصادی شهرستان شده و هم از طرفی دیگر، زمینه اشتغال پایدار را برای جوانان منطقه فراهم کنند.

وی، رسمی شدن مرز سیران بند و تبدیل شدن بانه به منطقه آزاد تجاری را از دیگر شاخصه های توسعه و تقویت گردشگری در شهرستان بانه در دراز مدت برشمرد .

 



برچسب ها :

بازدید مسافران نوروزی از بانهگردشگریشهرستان بانهکاهش 40 درصدی ورود مسافران به بانهزیر ساخت های گردشگریمجتمع های تجاری شهرستان بانهبخش خصوصیرسمی شدن مرز سیران بند

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی