دوشنبه 16 فروردین 1395 / 13:14|کد خبر : 1200|گروه : اجتماعي

مراسم بزرگداشت روز زن در بانه برگزار شد + عکس

مراسم بزرگداشت روز زن در بانه برگزار شد + عکس

جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مادر، صبح امروز طی آیینی در کانون ولایت شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح روز دوشنبه مراسم بزرگداشت روز زن در شهرستان بانه و در محل کانون ولایت این شهرستان با حضور جمعی از مسئولین و بانوان شهرستان بانه برگزار شد.
 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن حسینی نماینده ولی فقیه در هنگ مرزی شهرستان بانه در ابتدای این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: زن در دین اسلام از ارزش و جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است بطوریکه آیات  و سیره رسول گرامی اسلام(ص) این موضوع را به وضوح نشان می دهد.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) به تبیین شخصیت این بانوی بزرگ اسلام پرداخت و گفت: ایشان بهترین الگو و اسوه برای همه بانوان مسلمان در دنیا است و مادران و همسران جامعه اسلامی باید ایشان را در زمینه های مختلف الگو و اسوه خود قرار دهند.


حسینی تربیت فرزندان نیک، حجاب و عفاف اسلامی و همچنین همسرداری را از نمونه های بارز شخصیتی حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: مادران جامعه اسلامی اگر در این زمینه ها حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند جامعه ای سالم و  پرورش یافته خواهیم داشت.

وی، ارزش و جایگاه زن مسلمان را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: تربیت نسلی صالح و سالم بزرگترین رسالت و در اولویت اول وظیفه مادران و زنان مسلمان در جامعه است.

سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه نیز در ادامه با اشاره به جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) اظهار داشت: طبق نظر اکثر علمای جهان اسلام در بزرگی و جایگاه رفیع این بانوی دو عالم همین بس که سوره کوثر در مورد ایشان نازل شده است.

وی ، همسران و مادران شهید را نمونه بارزی از اسوه های صبر و مقاومت عنوان کرد و گفت: همین مادران و همسران شهیدان بودند که چنین فرزندان و مردانی را تربیت کردند که در راه دفاع از دین و ناموس جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و با نثار گرانبها ترین سرمایه وجودی خودشان که همان جان عزیزشان بود امنیت و عزت را برای کشور و ملت بزرگ ایران به ارمغان آوردند بطوریکه امروز ایران اسلامی امن ترین نقطه ذنیا در خاورمیانه و جهان محسوب می شود.

فرمانده سپاه بانه از ایثار و صبر مادران و همسران شهید در فراق عزیزانشان قدردانی کرد و گفت: قدردانی از خانواده معظم شهدا وظیفه همه اقشار جامعه بویژه مسئولین می باشد.

گفتنی است که اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه دخترانه عفت شهرستان بانه و اجرای کلیپ های مرتیط با روز زن از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

بزرگداشت روز زن در بانه




 








 



برچسب ها :

بزرگداشت روز در بانهروز مادرحضرت زهرا(س)شهرستان بانهشهیدانامنیت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی