چهارشنبه 15 مهر 1394 / 12:03|کد خبر : 122|گروه : سياسي

برجام، بهانه ای برای عملیاتی شدن تاکتیک نفوذ دشمن نباشد

برجام، بهانه ای برای عملیاتی شدن تاکتیک نفوذ دشمن نباشد

پس از گذشت بیش از یک دهه مذاکره درخصوص پرونده هسته ای ایران، تصویب برجام دریچه ای تازه ای از نگرانی ها گشوده است به طوری که رهبر انقلاب در دیدار مهمانان مجمع جهانی اهل بیت علیه‌السلام و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و نیز در جمع هیئت وزیران هشدار می دهند که دشمن از تصویب برجام به دنبال نفوذ در ایران و منطقه است.

به گزارش آرباباخبر به نقل از وبلاگ زیر ذره بین: استراتژي هاي کلان سياست خارجي آمريکا موضوعي نيست که با حضور يا عدم حضور دموکراتها و جمهوريخواهان در قدرت تغيير کند. اين موضوع بارها عنوان گرديده و به اثبات رسيده است. از سوي ديگر، نمي توان حتي ميان شخصيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سال 2016 آمريکا با يکديگر تفاوت چنداني قائل شد. به عنوان مثال هيلاري کلينتون از حزب دموکرات و جرج بوش از حزب جمهوريخواه هر دو رويکردي سخت نسبت به مسائل بين المللي دارند و نوعي رويکرد محافظه کارانه سخت در رويکردهاي مبنايي آنها نسبت به نظام بين الملل متصور است. از اين رو حضور هر يک از احزاب آمريکايي در رويکرد کلان واشنگتن در نظام بين الملل تغييري اساسي ايجاد نخواهد کرد.

قطعا هدف آمريکا از طرح موضوع بازرسي ها ناشي از نگراني هاي واقعي اين کشور از برنامه هسته اي ايران نيست زيرا واشنگتن خود نيز نسبت به ساختگي بودن ادعاهاي خود در اين خصوص آگاه است. دراينجا هدف اوباما و مقامات کاخ سفيد از تکيه بر موضوع بازرسي ها، مديريت گروههاي سياسي مخالف توافق و تهديدي است که از سوي آنها متوجه توافق نهايي مي باشدوبنوعی در صدد مديريت رفتار مخالفان توافق در داخل آمريکاست. در اينجا موضوع آژانس بين المللي انرژي اتمي و مواضعي که اين سازمان در قبال بازرسي ها اتخاذ کرده است به مراتب پيچيده تر است. سوء تفسير آشکار حقوقي نسبت به  برخي مفاد و قواعد اساسنامه هاي آژانس و ان پي تي ،آن هم از سوي بالاترين مقامات رسمي آژانس موضوعي است که بايد آن را مدنظر قرار داد.

يکي از موضوعاتي که رهبر معظم انقلاب در قبال آن موضع گيري صريحي کردند "دسترسي به دانشمندان هسته اي در ايران" بود. در ابتدا مقامات آمريکايي اصرار داشتند در کنار دسترسي بي قيد و شرط زماني و مکاني به همه اماکن نظامي و هسته اي ايران ،به دانشمندان هسته اي کشورمان نيز دسترسي داشته باشند. موضوعاتي که جمهوري اسلامي ايران هيچ يك از آنها را نپذيرفت و در برابر آن مواضع قاطعانه اي اتخاذ کرد.اين مخالفت ايران ريشه و جنسي حقوقي و امنيتي دارد. نخست اينکه اساسا آژانس بسياري از ادعاها و توجيهات خود براي بازرسي از دانشمندان ايراني را بر اساس يک سلسله موارد غير حقوقي و ادعايي و بر اساس اطلاعات مندرج در يک لپ تاپ ! که اساسا قابل صحت يابي و ارزيابي نيست ،بنا نهاده و طبيعي است که جمهوري اسلامي ايران نيز اين ادعاي غير مستند را نپذيرد.

سازمان موساد اطلاعات و داده هاي خود براي ترور دانشمندان ايراني را با استناد به گزارشها و اسناد آژانس سامان داده بود. از اين رو دغدغه هاي امنيتي ايران در اين خصوص کاملا بجاست. ايران تضميني نمي بيند که اطلاعات بازرسان آژانس به اسرائيل و موساد منتقل نشوداز اين رو مواضع محکم و قطعي ايران در مخالفت با بازرسي هاي نامحدود و همچنين مخالفت با دسترسي آژانس به دانشمندان خود کاملا توجيه پذير است.

نکته مهم ديگر موضع رهبری در قبال موضوع بازرسي هاست واقعيت امر اين است که رهبر فرزانه وحکیم با درايت و محاسبه خود به اين نتيجه رسيد که طرح موضوع بازرسي از اماکن نظامي و مصاحبه با دانشمندان يک دام اطلاعاتي عليه ايران از سوي آمريکا و اسرائيل محسوب مي شود.از سوي ديگر، حوزه امنيت ملي يک کشور حوزه اي نيست که در آن بتوان به راحتي  و به بهانه هاي مختلف ورود پيدا کرد. اين قاعده در خصوص ايران نيز صدق مي کند.

با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای و جمع‌بندی آن در «برجام» و تبعات و مباحث پیرامونی آن، رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار هیئت دولت با ایشان که در چهارمین روز از ماه جاری صورت گرفت، نکاتی را برای هیئت دولت تکرار کردند که در واقع در حکم نقشه راه دولت در دوره پسا توافق محسوب می‌شود. رهبر معظم انقلاب در این دیدار با صراحت همیشگی خویش نکاتی حائز اهمیت را یادآوری کردند تا مبادا مسئولان ناخواسته در چاله خوشبینی به دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی بیفتند چرا که با نگاهی حتی اجمالی به ادبیات رئیس‌جمهور آمریکا می‌توان دریافت که جسارت وی در تهدید جمهوری اسلامی پس از توافق وین، نه تنها کمتر نشده بلکه شکلی روزافزون به خود گرفته است.ایشان همچنین در همان بیانات نسبت به خطر «نفوذ» سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن با سوءاستفاده از این قضیه هشدار دادند و اختلاف‌افکنی را ابزار اصلی و رایج دشمن برای رسیدن به اهداف خود برشمردند.

ابزاری که می تواند دوباره آمریکا را به کشور ما باز گرداند ورود از طریق کانال های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.  پر و بال دادن به نگاه ها و جریانات طرفدار غرب و آمریکا، حمایت از ارزش های غربی و تاثیر گذاری بر ارزش های انقلابی ایران و تهی کردن نظام و انقلاب از ارزش های انقلابی، روزنه هایی است که آمریکا برای ورود به ایران برنامه ریزی کرده است.

مقابله با نفوذ دشمن در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد تاکید حضرت آیت الله خامنه ای تنها راهکار حراست از انقلاب اسلامی است اما بدون شک رخنه فرهنگی دشمن و ایجاد وابستگی فرهنگی عمیق ترین تهدیدها را متوجه کشور و منطقه کرده است. ناتو فرهنگی، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از جمله تعابیری است که رهبر انقلاب برای بیان دغدغه های خود در این حوزه مطرح کردند که خواب را از انسان می رباید.دشمن پی برده است که شکست انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی خواهد بود.به همین دلیل است که دشمن برای مبارزه با گفتمان اسلامی که در پیچ تاریخی قرار گرفته است سرمایه گذاری می کند.

دشمن توانسته با استفاده از ابزار رسانه ای در حوزه های مختلف فرهنگی کشور از جمله مظاهر زندگی، پوشش، خوراک، تربیت فرزندان، رابطه زناشویی، مقدار عبادت و ... تهاجم گسترده ای به پهنای تمام باورهای ملت ایران انجام دهد.  باید تیزبینی و هوشیاری در این زمینه داشته باشیم  لطمه خوردن باورهای ما یعنی از بین رفتن زیرساخت هایی که به ما ایستادگی آموخت. اگر در حوزه فرهنگی عقب نشینی کنیم دشمن در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی به ما ضربه خواهد زد.

همانطور که میدانیم از جمله شیوه‌های معمول دشمن برای اختلاف‌افکنی در جامعه ایران، ایجاد و دمیدن در تنور دوقطبی‌های کاذب و فریب‌دهنده است. دو قطبی غرب‌ستیزوشیفته غرب یکی از این ساخته‌هاست. واقعیت آن است که جامعه ایرانی با هر گرایش و تفکری در این خصوص اتفاق نظر دارد که غرب و در راس آن آمریکا دشمن است و اگر گاهی به ظاهر لبخندی هم می‌زند دلش برای ایران و ایرانی نسوخته و به قول معروف کاسه‌ای زیر نیم کاسه دارد.

برخي تصور مي‌کنند بدون آمريکا و غرب مردم ايران نمي‌توانند زندگي کنند، اخير مقام معظم رهبري در مورد ضرورت جلوگيري از نفوذ آمريکايي‌ها در ايران و منطقه، اظهار داشت: آمريکايي‌ها به دنبال بهره‌برداري از برجام و تبديل آن به موقعيتي براي نفوذ در جمهوري اسلامي ايران هستند که اين مهم مي‌تواند ابعاد چندگانه اقتصادي، سياسي و فرهنگي داشته باشد

ما با دنيا تعامل داريم، اما با دشمن تعامل نمي‌کنيم و دشمن به بهانه توافق نمي‌تواند از ملت ايران طلب سازش کند، زيرا خوي استکباري آنها اجازه سازش نمي‌دهد.اگر غافل باشيم آمريکا زودتر مي‌تواند در کشورمان نفوذ کند و طمع عاملي براي استقبال آمريکايي‌ها براي نفوذ در ايران است.خطر نفوذ آمريکا را بايد به صورت جدي مورد بحث قرار داد،خطر نفوذ آمريکا از بزرگ ترين توطئه‌هايي است که آمريکايي‌ها سال‌هاست براي آن برنامه ريزي کرده‌اند اما به دليل هوشياري مقام معظم رهبري و بصيرتي که مردم دارند، موفق نبودند اگر توافقي در زمينه هسته‌اي انجام شود و يا اينکه نشود، اين ملت قصد سازش با دشمن شماره يک خود را ندارد امروز آمريکايي‌ها مي‌خواهند به جاي تقابل که موجب بيداري، هوشياري و تقويت مقاومت در ايران شده است، از روش‌هاي ديگري استفاده کنند، آنها تصور مي‌کنند در اين راهبرد جديد بايد به جاي فشار و انتظار براي شکاف از درون، نوعي ارتباط و تعامل با ايران برقرار کنند و دليل اين چرخش، بي‌فايده بودن راهبردهاي پيشين آنها است.

پرونده مذاکرات هسته‌ای اجمالاً بسته شده است اما باب نرمش قهرمانانه در دیپلماسی که یک تاکتیک برای استفاده در مواقع ضروری است، نباید به معنای نادیده گرفتن اهداف و چشم بستن بر رفتار دشمن تلقی شود. جامع‌ترین و کاربردی‌ترین تعریف از این راهبرد را دو دهه پیش رهبر انقلاب ارائه کرده‌اند. آنجا که می‌فرمایند؛ «آن چیزی كه این نظام را عظمت می‌بخشد و قدرت می‌دهد و برای آن احترام‌برانگیز است و بطور ناخواسته‌ دشمنان، موجب می‌شود راه‌ها روی نظام باز شود، كوشش و حضور انقلابی و تمسّك به اندیشه‌های انقلابی است. این را باید در همه كارهای دیپلماسی‌مان، حتّی در حرف زدن‌ها و مصاحبه كردن‌ها، حفظ كنیم. یكی از خصوصیات این روحیه، پرهیز از حالت دفاعی در مسائل سیاسی است. هیچ موضع دفاعی‌ای، موضع خوبی نیست؛ موضع بسیار بدی است. موضع، باید موضع قوی و متعرّضانه‌ای باشد. در همه‌ مسائلی كه دنیا به شما تعرّضی می‌كند و تلنگری می‌زند، مشت بزنید. این طوری خواهد بود كه می‌توانید پیش بروید. البته مشت بزنید...نمی‌خواهم بگویم تندی‌های بی‌وجه بكنید و بگویید: فلانی می‌گوید فحش بدهید. نخیر، اشتباه نشود. در مسائل دیپلماسی و در سخنرانی، در این‌جا و آن جا، نه من خودم اهل فحش دادن هستم و نه این را به دیگران توصیه می‌كنم. من می‌گویم: شما تیزتر از شمشیر و نرم‌تر از حریر و سخت‌تر از سنگ و پولاد باشید. واقعاً دیپلماسی، دیپلماسیِ میدان نرمش‌های قهرمانانه است.»

عمق دشمنی آمریکا با ملت و جمهوری اسلامی ایران چنان است که پس از توافق حتی در کلام و ظاهر نیز نه تنها چیزی از ادبیات قلدرمآبانه کم نشده بلکه بر آن افزوده هم شده است، اما حتی اگر روزی چنین چرخشی نیز در مواضع دشمن حاصل شد نباید به آن دل بست.اینو باید خوب بدونیم که آمريکا در هر کشوري که نفوذ داشته شرايط اقتصادي و فرهنگي آن کشور را واژگون کرده است و تجربه‌ اين کشور پيش روي ماست ملت در بزنگاه‌های مختلف ثابت کرده است دشمن را به خوبی می‌شناسد لذابايد از آن عبرت بگيريم و اجازه ندهيم برخي غرب‌زده‌ها براي مقابله با استقلال کشور، نسخه وابستگي براي مردم بپيچند.

آنچه نباید از نظر دور داشت اهداف کلان و پشت پرده آمریکا و غرب در ورای بهانه هسته ای است  که باید با شناخت این اهداف راه نفوذ و رخنه دشمنان در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی را بست ، اهدافی که دشمنان در مواقع و مواضع مختلف با تعابیر متفاوت تحت عنوان تغییر رفتار ، ساختار و در نهایت تغییر ماهیت نظام ، بدان امید بستند. البته با توجه به شناخت درستِ مردم در جمعبندی نهایی و  عمل به هنگام آنان و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی که فرمودند: « ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست.» این امید دشمنان به بن بستِ بصیرتِ مردم خواهد رسید و نا امید و سرشکسته خواهند شد. انشاء الله . ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین.



برچسب ها :

برجامنفوذ دشمنرهبر انقلاب

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی