شنبه 21 فروردین 1395 / 10:39|کد خبر : 1221|گروه : اجتماعي

جانشین اداره راهنمایی و رانندگی بانه:

کاهش صد درصدی تصادفات منجر به فوت در بانه

کاهش صد درصدی تصادفات منجر به فوت در بانه

جانشین اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه از کاهش صد درصدی تصادفات منجر به فوت در این شهرستان طی ایام نوروز خبر داد.

کرامت زینی وند، صبح روز شنبه 21 فروردین در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اشاره به کاهش وقوع جرایم رانندگی در شهرستان بانه نسبت به نوروز سال گذشته اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی نیروهای راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه در راستای اجرای طرح نوروزی که از 26 اسفندماه آغاز و تا پایان روز پانزدهم  فروردین هم ادامه داشت، اقدامات خوبی در حوزه ترافیکی شهرستان بانه در ایام نوروز انجام شد که  خوشبختانه این اقدامات خروجی خوبی هم داشت بطوریکه امسال در حوزه تصادفات درون شهری منجر به فوت در شهرستان بانه در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته، از کاهش صد در صدی برخوردار بودیم.

  وی با بیان اینکه اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه امسال با  فعال کردن 6 تیم عملیاتی مجری طرح نوروزی در شهرستان بانه بوده است افزود: آموزش و فرهنگ سازی توسط پرسنل راهنمایی و رانندگی این شهرستان در راستای نهادینه کردن قوانین رانندگی در طول ایام سال، اطلاع رسانی خوب و مناسب رسانه ملی و رسانه های محلی از جمله ( آرباباخبر) و قانون مند بودن خود شهروندان بانه ای و التزام آنها به قانون از دیگر عوامل موثر در کاهش جرایم درون شهری رانندگی شهرستان بانه در نوروز امسال بوده است که می توان به آن اشاره کرد.


زینی وند، در ادامه با اشاره به افزایش نرخ دیه در سال جدید از 165 میلیون به 190 میلیون تومان برای ماه‌های غیر حرام و از 220 میلیون به 253 میلیون و سیصد هزار تومان برای ماه‌های حرام،خاطرنشان کرد، بیمه‌گذاران باید برای تهیه الحاقیه مربوطه نسبت به مابه التفاوت افزایش دیه اقدام کرده و تعهدات بیمه نامه وسیله نقلیه خود را افزایش دهند.
 

جانشین راهنمایی و رانندگی بانه تصریح کرد: با توجه به اینکه ماه حرام از امروز ۲۱ فروردین آغاز می شود و نرخ دیه فوت ناشی از تصادف برای هر نفر ۲۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود ، لذا از دارندگان وسائط نقلیه موتوری تقاضامندیم که در اسرع وقت نسبت به تهیه الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام کنند.

وی همچنین در ادامه خطاب به موتور سواران گفت: با توجه به گرم شدن هوا و ورود به فصل بهار استفاده از این وسیله نقلیه موتوری نیز افزایش می یابد به همین منظور طرح هایی برای برخورد با موتورسواران متخلف پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: راکبان موتورسیکلت همانند دیگر وسایل نقلیه مکلف به رعایت تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی هستند در غیر اینصورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.

وی با توصیه بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی بیان کرد: این وسیله کم هزینه می تواند جراحات و صدمات وارده در هنگام بروز سوانح را بکاهد.

 



برچسب ها :

کاهش تصادفات منجر به فوت در بانهطرح نوروزی در بانهفرهنگ ترافیکیشهرستان بانهجرایم رانندگیتصادفدیهماه حرام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی