چهارشنبه 15 مهر 1394 / 13:48|کد خبر : 124|گروه : اقتصادي

معاون اداری جهاد کشاورزی بانه:

فقط 10 درصد محصولات کشاورزی بانه بیمه هستند

فقط 10 درصد محصولات کشاورزی بانه بیمه هستند

معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی بانه گفت: فقط 10 درصد از محصولات کشاورزی این شهرستان در سال 93 تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی بانه گفت:  فقط 10 درصد از محصولات کشاورزی این شهرستان در سال 93 تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

ابراهیم فتحیان، معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی شهرستان بانه صبح روز چهارشنبه 15 مهرماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر در این خصوص اظهار داشت: در سال 93 فقط ده درصد از محصولات کشاورزی بانه در حوزه زراعت و محصولات باغی زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کل محصولات زراعی و باغی شهرستان بانه در زمینی به مساحت 11 هزار هکتار زیر کشت می روند افزود: در سال 93 از کل این میزان، حدود یک هزار و 65 هکتار در حوزه  محصولات زراعی و باغی بانه تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

فتحیان خاطرنشان کرد: در شهرستان بانه 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصولات زراعی و 4 هزار هکتار دیگر مربوط به محصولات باغی است.

معاون اداری و مالی بانه با بیان اینکه شهرستان بانه بدلیل شرایط آب و هوایی هر ساله در معرض تهدید خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی قرار دارد به توجه کشاورزان به امر بیمه تاکید کرد.

وی یادآور شد،
در سال زراعی گذشته 170 میلیارد ریال به محصولات باغی و زراعی این شهرستان بعلت سرمازدگی در فصل بهار خسارت وارد شده است که به جرات می توان گفت: صد در صد محصولات زراعی این شهرستان از این آفت متضرر شدند.

فتحیان همچنین از شروع بیمه محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید خبر داد و گفت: امیدواریم امسال کشاورزان بانه ای برای بیمه محصولاتشان رغبت بیشتری از خود نشان دهند.

 


 



برچسب ها :

محصولات کشاورزیبیمهبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی