جمعه 17 مهر 1394 / 08:36|کد خبر : 125|گروه : سياسي

یادواره آبروی محله(گرامیداشت شهید مطلب احمدیان)در بخش نمشیر بانه برگزار شد+ تصاویر

یادواره آبروی محله(گرامیداشت شهید مطلب احمدیان)در بخش نمشیر بانه برگزار شد+ تصاویر

یادواره آبروی محله شامگاه پنجشنبه با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار، مسئولین محلی، خانواده شهدا و مردم در مسجد جامع کوخان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، شامگاه پنجشنبه 16 مهرماه یادواره آبروی محله گرامیداشت مطلب احمدیان و سایر شهدای ساوان ، با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار، مسئولین محلی، خانواده شهدا و مردم در مسجد جامع کوخان برگزار شد.
 

در ابتدای این مراسم یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال جنگ تحمیلی ،امنیت و آرامش امروز را مرهون خون شهدا عنوان کرد و گفت: امنیت پایدار مردمی و آرامشی که در جامعه امروزی حکمفرماست همه در سایه تلاش و مجاهدت شهدا و ایثارگران به دست آمده است.

وی همچنین نقش مردم کردستان بویژه شهرستان بانه را در دوران دفاع مقدس نقشی پر رنگ و کارساز دانست و افزود:مردم مومن و مسلمان بانه در اوایل انقلاب در قالب پیشمرگان مسلمان کرد دوشادوش سایر رزمندگان مهاجر در دفاع از مرز و تمامیت ارضی این منطقه از لوث وجودی دشمنان و ایادی استکبار جنگیده و در این راه از هیچ گونه ایثاری دریغ نکردند.

سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در این مراسم، اظهار داشت: شهدا با نثار پربهاترین سرمایه وجودی خود در راه امنیت و استقلال این کشور حق بزرگی بر دوش افراد جامعه دارند و اگر امروز همه اقشار مردم در هر صنف و گروهی در کمال امنیت و آرامش بدنبال کسب و کار خود هستند همگی به برکت خون شهدا است.

 

 وی ضمن مقایسه شهرستان بانه با  دوران قبل از انقلاب ، جنگ تحمیلی و پس از آن افزود:ما امروز شاهد رشد و بالندگی شهرستان مرزی بانه در ابعاد اقتصادی و اجتماعی هستیم بطوریکه این وضعیت به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی نیست و همه اینها در سایه امنیت که یکی از برکات خون شهداست حاصل شده است.

سردار رجبی خاطرنشان کرد، تکریم خانواده شهدا، احترام به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و ماموستایان دینی و آیینی از ویژگی های بارز مردم منطقه کردستان خاصتا مردم بانه است و امروز مزدوران و ایادی استکبار که همواره به جان و مال این مردم پاک و مسلمان تعدی و تعرض کرده اند هیچ گونه جایگاه و منزلتی در بین مردم کرد ندارند.

در ادامه ماموستا ملا رحیم عباسی، امام جمعه بوالحسن و از بزرگان علمای اهل سنت منطقه نیز، با اشاره به ویژگی های شهید مطلب احمدیان وی را فردی مومن و همواره یار و یاور مظلومان عنوان کرد و گفت: کمک به مردم مظلوم منطقه در دوران خدمت و رسیدگی به مشکلات آنها و تلاش برای حل و فصل مشکلات ایشان از بارزترین ویژگی های این شهید است که می توان به آن اشاره کرد.

وی با استناد به آیات و روایات اسلامی افزود: همانطور که همه ما می دانیم شهدا از جایگاه بسیار رفیعی در دین مبین اسلام برخوردار هستند بطوریکه خداوند متعال در قرآن کریم به طور صریح از ایشان بعنوان افراد زنده ای که در نزد خدای  خود مشغول خوردن روزی هستند یاد کرده است.


گفتنی است که شهید مطلب احمدیان و پنج تن از همرزمانش در 18 مهر ماه سال 1392 هجری شمسی، در منطقه عمومی ساوان در درگیری با افراد ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.   
یادواره آبروی محله بانه

یادواره آبروی محله بانه

یادواره آبروی محله بانه

یادواره آبروی محله بانه

یادواره آبروی محله بانه

یادواره آبروی محله بانه


یادواره آبروی محله بانه


یادواره آبروی محله بانه



برچسب ها :

بانهجنگ تحمیلییادواره آبروی محلهامنیت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی