دوشنبه 30 فروردین 1395 / 09:04|کد خبر : 1260|گروه : اقتصادي

آرباباخبر گزارش می دهد:

تازه ترین اخبار از سرنوشت مرز کولبری بانه از قول فرماندار بانه و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس

تازه ترین اخبار از سرنوشت مرز کولبری بانه از  قول فرماندار بانه و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس

آرباباخبر در گفت و گو با نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار بانه ، آخرین نتایج پی گیری در مورد بازگشایی مرز کولبری بانه را جویا شد.

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی شانگاه یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با آرباباخبر، آخرین نتایج پی گیری در مورد بازگشایی مرز کولبری بانه را بیان کرد.

وی در این گفت و گو ضمن انتقاد از انسداد و عدم بازگشایی معابر مرزی بانه گفت: با توجه به اینکه عده زیادی از مردم مرز نشین از طریق این مرزهای کولبری امرار معاش می کنند،بنده وهمه مسئولین شهرستانی و استانی برای بازگشایی مجدد مرزهای کولبری بانه تلاش می کنیم چرا که با بسته شدن این بازارچه های مرزی و طولانی شدن روند این ماجرا، جمعیت زیادی از مردم آسیب پذیر بانه در این بین متضرر شدند .


 وی با بیان اینکه مسدود کردن معابر مرزی یک کار کارشناسی نشده است افزود: اگر قرار است معابر و بازارچه های مرزی بسته شود،باید دولت به فکر جایگزینی برای آن باشد و کارخانه هایی تاسیس نماید تا مردم به فکر راه دیگری برای امرار معاش باشند.

بیگلری در ادامه به علت بسته شدن مرز کولبری بانه هم اشاره کرد و گفت: در خصوص علت بسته شدن مرز و بازارچه های مرزی آنچه که مشخص است،بسته شدن مرز هیچ گونه ارتباطی به مسائل امنیتی نداشته و تنها علت بسته شدن مرز ساماندهی بهتر این بازارچه های مرزی و قانونمند کردن آنها می باشد.  

     نماینده مردم سقز و بانه به پی گیری های انجام شده با مسئولان ذی ربط در این حوزه هم اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا با همه ی دست اندر کاران امر جلسه داشتم که از جمله با دریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشور ، وزیر کشور و قائم مقام وزیر کشور ، دکتر انصاری معاون رییس جمهور ، جلسه با رييس ديوان محاسبات كشور بخاطر بحث حساب مالي بازارچه هاى مرزى ، و چندين جلسه و تماس با معاون امنيتى وزيركشور ،جلسه و تماس با فرمانده سپاه ببت المقدس و مديركل اطلاعات استان، جلسه و تماس های مداوم با استاندار و معاون سياسي استانداركردستان، چندين بار تذكر شفاهى به وزير كشور و نيز درخواست از رييس جمهور از تريبون صحن علنى مجلس در مورد این مشكل از جمله این پی گیری ها بوده است.

 

وی در مورد نتیجه ی این پیگیری ها به خبرنگار آرباباخبر گفت : همه ی مسئولین فوق الذكر برای بازگشایی مرز موافقت خود را به بنده اعلام کرده اند به شرط اینکه ورود و خروج کالاها از مرز شکلی قانونمند و سازماندهی شده به خود بگیرد که این کار به عهده ی دولت است.
 

در خاتمه بيگلرى ضمن درخواست عاجزانه و اقدام عاجل از مسئولين ذيربط جهت بازگشايي هرچه سريعتر بازارچه هاى مرزى با توجه به ضرورت آن؛ گفت: از همه مردم عزيز بانه به ويژه بازاريان و كولبران و ساير افرادى كه منافعشان از مرز تامين مي شود در خواست دارم که آرامش خود را حفظ کنند و اجازه دهند که مسئولین از طریق قانونی این مشکل را برای همیشه حل و فصل کنند که امیدوارم با تلاش همه مسئولين هرچه سريعتر این مشكل حل شود.

راشد عذیری فرماندار بانه نیز از بسته شدن مرز کولبری بانه ابراز تاسف کرد و گفت: هیچ کدام از مسئولین شهرستان و استان راضی به این موضوع نیستند و همه ما تلاش خود را به کار می گیریم تا هر چه سریعتر این موضوع حل و فصل شود.


وی با بیان اینکه حل این مشکل به تنهایی خارج از اختیارات  شهرستان است گفت: فرمانداری بانه، اعضای شورای تامین شهرستان، مجموعه استانداری کردستان اعم از شخص خود استاندار،معاون سیاسی امنیتی ایشان   و همچنین پی گیری های نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را بکار بسته ایم که هر چه سریعتر این مشکل حل شود.

فرماندار بانه اظهار کرد: این مشکل فقط مختص بانه نیست بلکه همه معابر مرزی در استان های غربی کشور با توجه به سیاست های جدید و بنابر مصلحت اندیشی در حال حاضر مسدود می باشد که استان ها و شهرستان های مرزی هم که با این مشکل مواجه هستند در حال پی گیری موضوع هستند.

 

وی گفت: بازارچه های مرزی در آینده نزدیک با ساز و کار جدید و قانونی باز خواهند شد و انتظار ما از مردم این است که آنها با صبر و بردباری خود ما را در این مسیر یاری کنند.

گفتنی است که مرز های کولبری شهرستان بانه بدلیل ساماندهی این بازارچه های کولبری از طرف مسئولان کشوری از چند ماه پیش مسدود می باشد.



برچسب ها :

انسداد مرزهای کولبری بانهمرز کولبری بانهفرماندار بانهمحسن بیگلرینماینده مردم سقز و بانهشهرستان بانه

نظرات کاربران :

مرکالی [چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 | 22:36] پاسخ

بازارچه مرزی جوانروددرآستانه بازگشایی است

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی