دوشنبه 30 فروردین 1395 / 12:07|کد خبر : 1261|گروه : اقتصادي

معاون فرماندار بانه:

نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه، مستلزم تبلیغ و اطلاع رسانی است

نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه، مستلزم تبلیغ و اطلاع رسانی است

معاون فرماندار بانه در شورای زکات این شهر گفت: نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه مستلزم تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص اهمیت این فریضه الهی است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جعفر توان معاون برنامه ریزی و عمران فرماندار بانه صبح امروز در نخستین جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور اعضای شورای زکات بانه در  محل فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت زکات در اسلام اظهار داشت: زکات بعنوان یک رکن در اسلام از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است بطوریکه در آیات متعددی از قرآن کریم، خداوند متعال صراحتا مسلمانان را دعوت به اجرای این فریضه نموده است.
 

وی افزود: با توجه به این ارزش گذاری از سوی کلام الهی تکلیف همه مشخص شده و باید همه ما تلاش های خود را به منظور تقویت این فریضه مهم دینی معطوف کنیم.

معاون فرماندار بانه ، افزایش پرداخت زکات از سوی مردم را مستلزم تبلیغات گسترده در این خصوص عنوان کرد و افزود:  برای
نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه باید تبلیغ و اطلاع رسانی دقیقی از سوی متولیان این مهم صورت بگیرد چرا که هنوز بسیاری از مردم با اصل مسأله زکات آشنایی ندارند و این موضوع باید به خوبی برای آنها تبیین شود.

 

توان، ضمن تقدیر از تلاش های کمیته امداد مام خمینی (ره) بانه در راستای جمع آوری زکات در سطح این شهرستان خاطرنشان کرد، جمع آوری زکات تنها مختص یک نهاد نیست و وظیفه همه نهادها است که این فرهنگ و سنت حسنه را ترویج داده و در کنار آنها، مبلغان و روحانیون بیشترین سهم را در این زمینه دارند.

وی آشنایی مردم با فرهنگ پرداخت زکات و اثرات دنیوی و اخروی این مسأله را سبب تقویت این فریضه دینی برشمرد و تصریح کرد: تبلیغ صحیح مسأله زکات از سوی روحانیت می تواند بسیار راه گشا و موثرباشد.

 



برچسب ها :

شورای زکات بانهنهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعهفریضه زکاتمعاون فرماندار بانهکمیته امداد بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی