دوشنبه 30 فروردین 1395 / 13:04|کد خبر : 1262|گروه : اقتصادي

رئیس شورای زکات بانه:

فاصله های طبقاتی در جامعه از پیامدهای نپرداختن زکات است

فاصله های طبقاتی در جامعه از پیامدهای نپرداختن زکات است

رئیس شورای زکات شهرستان بانه با بیان اینکه پرداخت زکات موجب از بین رفتن شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی می شود گفت: فاصله های طبقاتی موجود در جامعه از پیامدهای نپرداختن زکات است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا عبدالله حیدری امام جمعه و همچنین رئیس شورای زکات شهرستان بانه ظهر امروز در اولین جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت زکات گفت:  دین اسلام برای رفع فقر و محرومیت در جامعه که منشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی است، در کنار تمام راهکارهای متعددی که ارائه کرده است، پرداخت زکات توسط مسلمانان را به عنوان راهکاری اقتصادی نیز برای رفع و جلوگیری از بروز این نقیصه در دستور کار مسلمانان قرار داده است.

وی افزود: پرداخت زکات منجر به کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می شود چرا که بسیاری از مسائل و مشکلات موجود از محل جمع آوری زکات رفع خواهد شد.


ماموستا حیدری، با تاکید بر اینکه زکات از واجبات الهی است و در دین مبین اسلام آیات و روایات فراوانی نسبت به پرداخت این فریضه برای انسانها آمده است از سهل انکاری عده ای در پرداخت این واجب الهی انتقاد کرد و گفت: با توجه به فاصله های طبقاتی موجود در جامعه مشخص می شود آنچنان که باید و شاید به این فریضه توجه نمی شود چرا که پرداخت زکات موجب  کاهش فقر و کم شدن فاصله طبقاتی شده و همچنین شکوفایی و رونق اقتصادی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه بانه با بیان اینکه مردم دیندار شهرستان بانه  از دیرباز در کارهای خیر و عام المنفعه پیش قدم بوده اند خاطرنشان کرد، انتظار داریم که مردم خیر و نوع‌دوست شهرستان بانه  امسال نیز همانند سال های گذشته در پرداخت زکات سنگ تمام بگذارند.

وی به پیوند نماز و زکات در دین اسلام نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از آیات قرآن هنگامی که از نماز یاد شده به موضوع زکات هم اشاره شده است که این موضوع حاکی از اهمیت و جایگاه زکات در اسلام است.




 



برچسب ها :

فاصله طبقاتیزکاتشورای زکات بانهامام جمعه بانهشهرستان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی