شنبه 4 اردیبهشت 1395 / 20:06|کد خبر : 1279|گروه : اجتماعي

کارشناس ارشد تغذیه شبکه بهداشت بانه:

آموزش تغذیه درست و اصلاح الگوهای مصرف از سنین کودکی آغاز شود

آموزش تغذیه درست و اصلاح الگوهای مصرف از سنین کودکی آغاز شود

کارشناس ارشد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه با بیان اینکه تغذیه صحیح نقش مهمی در پیشگیری از انواع بیماری ها دارد گفت: آموزش تغذیه درست و اصلاح الگوهای مصرف را باید از سنین کودکی آغاز کرد.

به گزارش آرباباخبر، خانم گودرزی، صبح امروز در جلسه آموزشی – توجیهی مراقبین سلامت مدارس شهرستان بانه که به مناسبت هفته سلامت  در سالن جلسات آموزش و پرورش بانه برگزار شد، با اشاره به نقش تغذیه در جلوگیری و کنترل انواع بیماری ها گفت: اصلاح الگوی تغذیه ای صحیح تاثیر بسزایی در پیشگیری از  انواع بیماری ها و کنترل آنها دارد.

وی با بیان اینکه دوران کودکی بهتر دروان برای رفتارسازی و نهادینه کردن رفتارهای درست در افراد است افزود: اصلاح الگوهای مصرف و آموزش تغذیه صحیح  را باید  از سنین کودکی در فرزندانمان آغاز کنیم تا این آموزش در بزرگسالی تبدیل به رفتار در آنها شود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد، در این بین والدین و اولیای مدرسه نقش مهمی در الگو سازی و آموزش تغذیه صحیح کودکان بر عهده دارند و می توان به جای تنقلات بی ارزشی مانند چیپس، پفک و نوشابه  از تنقلات جایگزینی مانند نخودچی، شاهدانه و کنجد بوداده در مورد آنها استفاده کرد.


وي فرهنگ سازي قوي و اصيل تغذيه و رجعت به غذاهاي سنتي را كمك بزرگي به ذائقه كودكان دانست و توضيح داد: با يك فرهنگ سازي قوي مي توانيم از گرايش هاي نابجای کودکان به فست فودها ، شرینی جات و تنقلات بی ارزش بكاهيم که این موضوع نیازمند تلاش همگانی است.

 

در ادامه علی رسولی مسئول واحد مبارزه با بیماری ها نیز ضمن تبریک هفته سلامت به شعار جهانی امسال با عنوان غلبه بر دیابت اشاره کرد و گفت:اگرچه بیماری دیابت یکی از بیماری‌ها  خاموش و رو به افزایش در جهان محسوب می شود  اما در عین حال پیشگیری و کنترل این بیماری نیز بسیار راحت و آسان  می باشد بطوریکه بخش اعظمی از  پیشگیری از این بیماری به عهده خود مردم است و با مقداری خود مراقبتی ، ورزش و تغذیه صحیح و اصولی می توان به مبارزه با این بیماری رفت.

وی از افزایش وزن و چاقی بعنوان یکی از عوامل موثر در ابتلای افراد به دیابت نام برد و گفت: و در امروز به دلیل کم‌تحرکی، کاهش فعالیت‌ بدنی و سبک زندگی 40 درصد مردم اضافه وزن دارند که می توان با ورزش و تغذیه صحیح این مشکل را برطرف کرد.

مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت بانه همچنین به عوارض دیابت نیز اشاره کرد و گفت: از کار افتادگی کلیه ها، قطع عضو بویژه در قسمت اندام پا و همچنین نابینایی از عوارض شایع در ابتلا به دیابت است که می توان به آن اشاره کرد.

 



برچسب ها :

اصلاح الگوی مصرفتغذیه صحیحکودکاندیابتفرهنگ سازی تغذیهمبارزه با بیماری هابانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی