دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 / 08:11|کد خبر : 1283|گروه : اجتماعي

مدیر کل اداره مخابرات استان کردستان

اینترنت موبایل در بانه فورجی می شود/ بهره مندی 77 روستای بانه از اینترنت پرسرعت در سال جاری

اینترنت موبایل در بانه فورجی می شود/ بهره مندی 77 روستای بانه از اینترنت پرسرعت در سال جاری

مدیر اداره کل مخابرات استان کردستان با بیان اینکه به زودی در شهر بانه اینترنت تلفن های همراه اول به نسل چهارم ارتباطات(فورجی) ارتقاء می یابد گفت: 77 روستاهای پرجمعیت بانه نیز از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس حکمت صبح روز گذشته در جلسه هم اندیشی شوراها و دهیاران شهرستان بانه که به مناسبت روز شوراها و با هدف بررسی مسائل و مشکلات مردم روستاها و شهرهای اقماری بانه در فرمانداریاین شهر برگزار شد با اشاره به نیاز افراد جامعه به ارتباطات در دنیای کنونی اظهار داشت: امروزه نیاز بشر به  ارتباطات و اینترنت به یک نیاز انکار ناپذیر و ضروری در زندگی او تبدیل شده است.

وی با اشاره به وضعیت آنتن دهی موبایل در شهر بانه در سال 94 افزود: با توجه به اینکه بانه به واسطه همجواری با مرز و مجتمع های تجاری متعدد یک شهر گردشگر پذیر و تجاری است لذا وضعیت شبکه دهی تلفن های همراه در این شهر یک وضعیت مطلوب و رضایت بخشی نبود بنابراین ما همه توان خود را بکار گرفتیم تا با گسترش شبکه ها و نصب دکل های بی تی اس متعدد در این شهر مشکل شبکه دهی تلفن های همراه را تا حد قابل توجهی برطرف کنیم .

مدیر اداره کل استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ما امسال شاهد وضعیت مناسب شبکه دهی تلفن های همراه در شهرستان بانه بودیم بطوریکه در نوروز امسال علی رغم ورود گردشگران متعددی به شهر شهر بانه مشکل آنتن دهی موبایل نداشتیم و امروز به جرات می توانیم بگوییم که پهنای باند موبایل در بانه بالاتر از سطح استانداردهای کشوری می باشد.

مهندس حکمت، همچنین از ارتقای اینترنت تلفن های همراه اول از نسل سوم(ترجی) در شهرستان بانه به پیشرفته ترین نسل ارتباطات تلفن همراه یعنی فورجی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:77 روستای پرجمعیت شهرستان بانه و شهرهای اقماری آن نیز در طول سالجاری از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.


وی خاطرنشان کرد، برای راه اندازی اینترنت نسل چهارم تلفن هی همراه در بانه نیازمند همکاری و مساعدت شورای شهر و شهردای بانه نیز هستیم چرا که برای ایجاد زیرساخت های این کار در برخی از نقاط شهر باید یک سری حفاری ها یی صورت بگیرد که برای انجام این کار همکاری و مساعدت شو.رای شهر بانه و شهرداری این شهر با پرسنل اداره مخابرات ضروری است.



برچسب ها :

اینترنت فورجی در بانهارتباطاتاینترنت پرسرعتمخابراتشورای اسلامی بانهروز شوراهاآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی