دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 / 09:06|کد خبر : 1285|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه هشدار داد:

افزایش گرایش روستاییان به شهرنشینی در بانه/ مهاجرت بی رویه معضلات حاشیه نشینی را دامن زده

افزایش گرایش روستاییان به شهرنشینی در بانه/ مهاجرت بی رویه معضلات حاشیه نشینی را دامن زده

فرماندار بانه ضمن ابراز نگرانی از گرایش روستاییان به شهرنشینی در بانه گفت: گسترش حاشیه نشینی از مهمترین پیامدهای این مهاجرت بی رویه طی چند سل گذشته در بانه بوده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، راشد عذیری صبح روز گذشته در جلسه هم اندیشی دهیاران و شوراهای شهر و روستا که به مناسبت روز شوراها و به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان با حضور نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، از روند رو به رشد تخلیه روستاها در این شهر و گرایش روستاییان به شهرنشینی در بانه ابراز نگرانی کرد و گفت: روستاها با توجه به اینکه مرکز کشاورزی، دامپروری و تولید فرآورده های مختلف شیری، گوشت و محصولات زراعی و باغی هستند لذا همواره به عنوان یک چرخه مهم اقتصادی در رشد و بالندگی کشور محسوب می شوند.

 وی افزود: علی رغم اینکه تخلیه روستاها ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد و چرخه تولید کشور وارد می کند از طرف دیگر موجب افزایش حاشیه نشینی و معضلات مربوط به این حوزه نیز خواهد شد.

 فرماندار بانه با بیان اینکه بایستی شرایط را در روستاها طوری فراهم کنیم که روستاییان دیگر تمایلی برای مهاجرت به شهر ها نداشته باشند خواستار تقویت زیرساخت های مختلف توسعه و رونق در روستاها شد.

 
عذیری خاطرنشان کرد، شهر بانه طی سالهای اخیر با افزایش جمعیتی ناگهانی مواجه شده است که این عامل ناشی از مهاجرت روستائیان به شهر بوده است که معظلات حاشیه نشینی از مهمترین پیامدهای آن بوده است.

وی اعلام کرد: در شهر بانه تناسبی بین جمعیت شهر و زیرساخت های موجود وجود ندارد که این ناشی از افزایش بی رویه جمعیت این شهر درچند سال اخیر است
.

 



برچسب ها :

معضلات حاشیه نشینی در بانهفرماندار بانهمهاجرت روستاییانبانهتولیداقتصاد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی