دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 / 12:54|کد خبر : 1314|گروه : علمي

همایش علمی بیماری ام اس در بانه برگزار شد + عکس

همایش علمی بیماری  ام اس در بانه برگزار شد + عکس

با همت انجمن حمایت از بیماری های خاص شهرستان بانه، ظهر امروز همایش علمی بیماری ام اس با حضور نسرین امامی زاده در کانون ولایت بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز همایش علمی بیماری ام اس با حضور نسرین امامی زاده در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد.

هادی سلیمی یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماری های خاص شهرستان بانه  در ابتدای این مراسم با اشاره به اقدامات انجمن حمایت از بیماری های خاص شهرستان بانه در حمایت از بیماران خاص این شهرستان، به ضرورت همکاری و حمایت همه جانبه مردم از این انجمن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان بانهT یک نهاد تازه پا و نو تاسیس می باشد افزود: این انجمن با تمام توان و ظرفیت خود در خدمت بیماران تحت پوشش خود بوده و خدمت رسانی به بیماران خاص را یک وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی خود می داند.

در ادامه نسرین امامی زاده، روانشناس و مترجم کتاب" غلبه بر ام اس" نیز که مهمان ویژه و سخنران اصلی این همایش بود گفت: هر چند تمام بیماری ها و بویژه بیماری های خاص ماننند ام اس، برای بیماران مبتلا درد آور و ناراحت کننده است ولی می توان با تغییر دیدگاه به بیماری، تا حد زیادی به بهبود و تسکین درد ناشی از بیماری کمک کرد.

  وی افزود: نباید بیماری موجب غفلت ما از نعمت های زیادی که از طرف خداوند به ما ارزانی گردیده شود  چرا که
خداوند نعمت های فراوانی را برای انسان آفریده تا از طریق این نعمت ها به کمال برسد.


این روانشناس نقش امید و پرهیز از ترس را در مقابله با بیماری ام اس بسیار موثر و سازنده دانست و تصریح کرد: امید بعنوان یک پادزهر قوی در برابر تمام بیمارهاست و انسان با ایمان نباید هرگز امید خود را از دست بدهد.

وی خاطرنشان کرد، اگر چه دارو و یا درمان قطعی برای بهبود کامل بیماری ام اس تا کنون کشف نشده است ولی می توان با امید، ورزش و تغذیه صحیح و مناسب این بیماری را کنترل کرد.
 

گفتنی است که دکتر نسرین امامی زاده روانشناس ، مترجم، شاعر و مدرس دانشگاه است که خود ایشان بیش از 15 سال است که مبتلا به بیماری ام اس می باشند ولی با ایمان به خدا، توکل و امید تونستند بر بیماری خود غلبه کرده و آن را کنترل کنند.










برچسب ها :

همایش علمی بیماری ام اس در بانهانجمن حمایت از بیماران خاص بانهبیماری ام اسنسرین امامی زادهشهرستان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی