دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 / 15:31|کد خبر : 1315|گروه : سياسي

افزایش امید نقش موثری در کنترل بیماری ام اس دارد

افزایش امید نقش موثری در کنترل بیماری ام اس دارد

نسرین امامی زاده، در همایش علمی ام اس که صبح امروز در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد،از حفظ روحیه و افزایش امید به عنوان یک عامل موثر در کنترل بیماری ام اس یاد کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،  این روانشناس و استاد دانشگاه صبح امروز در همایش علمی بیماری ام اس که با همت انجمن حمایت از بیماری های خاص شهرستان بانه برگزار شد از بیماری ام اس بعنوان یک بیماری مزمن که درمان قطعی ندارد یاد کرد و گفت:اگر چه بیماری ام اس درمان قطعی ندارد ولی می توان آن را کنترل کرد.

وی با اشاره به نقش امید در بهبود بیماری ها به ویژه بیماری ام اس افزود:
امید بعنوان یک پادزهر قوی در برابر تمام بیمارهاست و می توان با حفظ روحیه و افزایش امید به مقابله با تمام بیماری ها بویژه ام اس رفت.

امامی زاده، نوع دیدگاه انسان ها نسبت به مسائل پیرامون خود از جمله درد و بیماری را نیز در تحمل درد حاصل از بیماری مربوطه بسیار تاثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد، اگر دیدگاه ما نسبت به درد یک دیدگاه واقعی و منطقی باشد و بیماری را جزئی از زندگی بدانیم، قطعا تحمل ما در درد و رنج آن بیماری به مراتب بیشتر و راحت ترخواهد بود.

این روانشناس و استاد دانشگاه که خود بیش از 15 سال است که مبتلا به بیماری ام اس می باشد ، معتقد است که در شرایط یکسان، این دیدگاه های مختلف افراد است که نتیجه های متفاوتی را رقم می زند.

وی پذیرش و قبول بیماری را شرط اول در درمان و بهبود درد دانست و گفت: نباید ما به خود اجازه دهیم که بیماری ما سبب فراموشی و غفلت ما از نعمت های دیگرخداوند شود  چرا که خداوند نعمت های فراوانی را برای انسان آفریده تا از طریق این نعمت ها به کمال برسد.

وی  با بیان اینکه، اگر چه دارو و یا درمان قطعی برای بهبود کامل بیماری ام اس تا کنون کشف نشده است ولی می توان با امید، ورزش، تغذیه صحیح و مشاوره این بیماری را تا حد قابل ملاحضه ای کنترل کرد.



برچسب ها :

نسرین امامی زادهبیماری ام اسهمایش علمی بیماری ام اس در بانهبیماریامید

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی