شنبه 18 مهر 1394 / 08:53|کد خبر : 132|گروه : سياسي

تفاوت دیپلماسی قاطع با دیپلماسی لبخند!/عکس‌نوشت

تفاوت دیپلماسی قاطع با دیپلماسی لبخند!/عکس‌نوشت

فاجعه منا و عکس العمل دستگاه دیپلماسی دولت در این حادثه، درسی بزرگ به مردم ایران و به‌ویژه دولتمردان داد، درسی که باید همیشه به آن توجه کرد و عبرت گرفت.

به گزارش آرباباخبر به نقل از بلاغ، متاسفانه رفتارهای غیرمقتدرانه دولتمردان در عرصه سیاست خارجی باعث شده تا عکس‌العمل‌های اهانت‌آمیزی را از برخی مسئولان کشورهای منطقه شاهد باشیم، از جمله آن عکس‌العمل‌ها نپذیرفتن درخواست ملاقات ظریف توسط وزیر امور خارجه عربستان در نیویورک بود.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در طی سفر به نیویورک در همان روزهای ابتدایی فاجعه منا از وزیر امور خارجه عربستان درخواست ملاقات کرد که با برخورد سرد و عدم پذیرش وی روبه‌رو شد.


این در حالی‌ است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که با حضور دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش بود هشداری جدی را به مسئولان عربستانی داد که پس از این هشدار پادشاه عربستان پیام تسلیت را در پی فاجعه منا اعلام کرد و دستور رسیدگی به تحویل اجساد حجاج ایرانی داده شد.

قسمتی از پیام رهبر معظم انقلاب به مسئولان عربستانی به شرح زیر است:

«اگر کشور ما و ملت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان بدهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن‌داری کردیم. در قضایای متعددی خویشتن‌داری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی‌ها بازتر است، توانایی‌های ما، امکانات ما از خیلی‌ها بیشتر است؛ میدانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه‌ای حریف نمی‌شوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما می‌توانیم عکس‌العمل نشان بدهیم، اگر بنا شد عکس‌العمل نشان بدهیم، عکس‌العمل‌های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود.

امتحان کردند ملت ایران را؛ در قضیه‌ جنگ هشت‌ساله، همه‌ این‌ها -این دوروبری‌ها- و همه‌ قدرت‌های شرق و غرب از یک عنصر خبیث فاسد حمایت کردند و دفاع کردند و همه‌شان سیلی خوردند؛ خود آن عنصر فاسد سیلی خورد و به تبع او همه‌ آن کسانی که [از او] حمایت کرده بودند سیلی خوردند؛ ایران را شناخته‌اند؛ اگر نشناخته‌اند، بشناسند.»

 

انتهای پیام/ل.ع



برچسب ها :

فاجعه منادیپلماسیعربستانظریف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی