دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 / 14:01|کد خبر : 1340|گروه : سياسي

مراسم تجلیل روز ملی شوراها دربانه برگزار شد + عکس

مراسم تجلیل روز ملی شوراها دربانه برگزار شد + عکس

همایش تجلیل از شورا های اسلامی شهرستان بانه با حضور کلیه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، به منظور گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه ، سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس شوراهای اسلامی ، همایش تجلیل از شورا های اسلامی شهرستان بانه با حضور کلیه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان ظهر امروز  در سالن امفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه  و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار گردید.

راشد عذیری  فرماندار بانه، در این مراسم ضمن  تجلیل از شوراهای شهر و روستای بانه  در شناسایی و رفع مشکلات شهروندان و روستاییان به اهمیت این نهاد مردمی اشاره کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها امروز بعنوان پل ارتباطی مردم با نهادهای دولتی تاثیر بسزایی در معرفی مشکلات مردم حوزه استحفاظی خود به مجاری دولتی و اقدام برای رفع این مشکلات دارند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات شوراهای شهر و روستاها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به انتظاراتی که مردم از شوراها دارند این بندگان خدا نیز با کمترین چشم داشت و بهره مندی از حداقل مزایا، بیشترین حجم کار بر دوش آنان قرار دارد  که این کار شوراها قابل تقدیر و تحسین است.

فرماندار بانه افزود: شوراها بایستی با شفاف سازی و تبیین واقعیت ها برای مردم این انتظارات را تعدیل کرده و با استفاده از اختیارات قانونی خود در پی حل مشکلات مردم شهر و روستای تحت پوشش خود باشند.

در ادامه،ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه نیز با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص ضرورت مشورت در اسلام به تبیین اهمیت و جایگاه شورا در اسلام پرداخت.


وی با اشاره به آیه شریفه"شاورهم فی الامر و بینهم شورا" گفت:خداوند متعال در این آیه به صراحت مسلمانان را دعوت به مشورت و همفکری در کارها نموده است.

امام جمعه بانه با بیان اینکه کار شوراها یک کار الهی و مقدس است خاطرنشان کرد، اعضای شوراهای اسلامی در شهر و روستاها که بدون هیچ چشم داشت و توقعی عهده دار مشکلات و مسائل مردم هستند از اجر و ثواب این کار بی بهره نخواهند بود.

 

گفتنی است که مراسم تجلیل از شوراها در بانه با تاخیر برگزار و در پایان از 40 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بانه با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.





 







برچسب ها :

همایش تجلیل از شوراهای بانهفرماندار بانهروز شوراامام جمعه بانهشهرستان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی