سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 / 08:01|کد خبر : 1342|گروه : فرهنگي

جشنواره موسیقی بومی محلی بخش نمشیر در شهر کانی سور برگزار شد+ عکس

جشنواره موسیقی بومی محلی بخش نمشیر در شهر کانی سور برگزار شد+ عکس

عصر روز دوشنبه،اولین جشنواره موسیقی بومی محلی بخش نمشیر بانه در شهر کانی سور و با حضور مسئولین محلی، مردم بخش نمشیر و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، عصر روز دو شنبه،اولین جشنواره موسیقی بومی محلی بخش نمشیر بانه توسط بخشداری این بخش و با همکاری شهرداری کانی سور، ادارات میراث فرهنگی و ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه و همچنین  انجمن موسیقی ادبی هاژه کوخان در شهر کانی سور، با حضور مسئولین محلی، مردم بخش  و هنرمندان برگزار شد.

اسماعیل محمدی،بخشدار نمشیر، در ابتدای این مراسم با اشاره به ویژگی های این بخش، بخش نمشیر را به لحاظ برخورداری از ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار مناسب عنوان کرد و گفت:بخش نمشیر بانه در بین بخش های چهارگانه بانه از ظرفیت های فرهنگی، ادبی و هنری بهتری برخوردار است.

وی برگزاری کلاس های آموزش زبان کردی، برگزاری چندین عصر شعر، وجود انجمن های ادبی و هنری متعدد در این بخش را از جمله این ظرفیت ها برشمرد و گفت: بخش نمشیر بانه آمادگی کامل برای برگزاری هرگونه برنامه ادبی، فرهنگی و هنری را دارد.

در ادامه، حیدری شهردار شهر کانی سور نیز، اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمات و جشنواره هایی می تواند کمک شایانی به ارتقاء فرهنگ و موسیقی سنتی کند .

وی همچنین ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان و اقشار مختلف جامعه را یکی از رسالت ها و وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: امیدواریم که برگزاری این جشنواره بتواند ما در راستای رسیدن به این اهداف یاری کند.

 











 














 








برچسب ها :

جشنواره موسیقی بومی محلی بخش نمشیر بانهکانی سوربخش نمشیرشهرستان بانهآموزش زبان کردی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی