چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 / 13:24|کد خبر : 1344|گروه : اجتماعي

بخشدار مرکزی بانه:

انجمن میراث فرهنگی در بخش مرکزی بانه تشکیل شد/ وجود 28 اثر تاریخی و فرهنگی در بخش مرکزی بانه

انجمن میراث فرهنگی در بخش مرکزی بانه تشکیل شد/ وجود 28 اثر تاریخی و فرهنگی در بخش مرکزی بانه

بخشدار مرکزی شهرستان بانه از تشکیل انجمن میراث فرهنگی در این بخش خبر داد.

محمد امین صبوری، ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: صبح امروز جلسه ای با حضور کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه و معتمدین بخش مرکزی در خصوص تشکیل انجمن میراث فرهنگی در بخش مرکزی بانه برگزار شد.

وی
با اشاره به نقش مهم مردم در حفاظت و حراست از آثار طبیعی و تاریخی افزود: هدف از تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در شهرها و بخش های شهرستان بهره گیری از ظرفیت های مردمی در حفاظت و صیانت از محوطه های تاریخی و باستانی است.

صبوری با بیان این که راه اندازی این انجمن ها، سطح حفاظت و نظارت بر میراث فرهنگی در بخش مختلف شهرستان را افزایش  می دهد افزود: : مشارکت مردم و ساکنان روستاها به عنوان انجمن های محلی، بدون شک تأثیر بسیار مطلوبی در حفاظت از میراث فرهنگی خواهد گذاشت.

بخشدار مرکزی بانه با اشاره به وجود آثار متعدد و برجسته تاریخی در شهرستان بانه و از جمله بخش مرکزی این شهرستان خاطرنشان کرد،در بخش مرکزی 28 اثر تاریخی و محلی  وجود دارد که حفاظت از این آثار باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: وجود  8 محوطه تاریخی، 8 تپه، 4 قلعه و 10 قبرستان و زیارتگاه اسلامی در این بخش  از جمله مجموعه آثار فرهنگی و تاریخی این بخش می باشند که توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه شناسایی شده است.

صبوری ابراز امیدواری کرد، ایجاد انجمن میراث فرهنگی با اجرای جلسات و نشست های عمومی و تخصصی و جذب اعتبارات لازم بتواند زمینه های توسعه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را در بخش مرکزی فراهم کند.



برچسب ها :

انجمن میراث فرهنگیبخش مرکزی بانهآثار تاریخی و فرهنگیگردشگریمیراث فرهنگیشهرستان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی