شنبه 25 اردیبهشت 1395 / 09:42|کد خبر : 1352|گروه : اجتماعي

همایش حمایت از سنجاب ایرانی در بانه برگزار می شود

همایش حمایت از سنجاب ایرانی در بانه برگزار می شود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بانه گفت: به زودی همایش منطقه ای حمایت از سنجاب ایرانی در شهرستان بانه برگزار خواهد شد.

محمد دلسوز میرزایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت:این همایش در اوایل تابستان امسال توسط اداره محیط زیست شهرستان بانه با همکاری فرمانداری ،شورای اسلامی و شهرداری بانه، انجمن دوستداران طبیعت بانه(پاژین) منابع طبیعی و ادارات تابعه در این شهرستان برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه جنگل های زاگرس و بویژه جنگل های بلوط شهرستان بانه زیستگاه اصلی سنجاب ایرانی است  افزود: در سال 94 نیز اقدامات مناسبی در راستای حفاظت از سنجاب ایرانی در بانه با همکاری ادارات مذکور و انجیوهای حامی طبیعت صورت گرفت.

دلسوز میرزایی با اشاره به نقش سنجاب در احیای جنگل های بلوط خاطرنشان کرد، با توجه به این که این گونه جانوری نقش موثری در احیای جنگل های بلوط بویژه در مناطق آسیب دیده از محل تخریب های انسانی و آتش سوزی دارد قابل توجه و مهم می باشد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بانه، همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در ارتباط با نقش سنجاب در محیط زیست و احیای جنگل های بلوط را در مهدکودک ها، مدارس و مراکز آموزش عالی شهرستان از جمله اقدامات دیگر، محیط زیست شهرستان بانه در راستای ترویج فرهنگ حفاظت ازاین گونه زیبای جانوری برشمرد.

وی در پایان از همه ادارات و افرادی که در طول 8 ماه گذشته با اداره محیط زیست شهرستان بانه در اجرای برنامه های  مربوط به حفظ و صیانت از سنجاب ایرانی همکاری نمودند قدردانی کرد.

 



برچسب ها :

همایش حمایت از سنجاب ایرانی در بانهجنگل های بلوطسنجاب ایرانیانجمن پاژینمحیط زیست

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی