یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 / 11:51|کد خبر : 1358|گروه : فرهنگي

رئیس اداره میراث فرهنگی بانه خبر داد/

تشکیل 5 انجمن میراث فرهنگی در بانه

تشکیل 5 انجمن میراث فرهنگی در بانه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه از تشکیل 5 انجمن میراث فرهنگی در این شهرستان طی دو ماه گذشته خبر داد.

سردار خندانی صبح امروزدر گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر،  با اعلام این موضوع اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 5 انجمن میراث فرهنگی در شهرستان بانه تشکیل شده است.
 

وی با بیان اینکه  علی رغم شهر بانه هم  اکنون بخش های چهارگانه این شهرستان نیز دارای انجمن میراث فرهنگی هستند افزود: ریاست این انجمن ها در شهرستان ها، بر عهده فرماندار دربخش ها بخشداران  و در  روستاها نیز بر عهده دهیاران است که وظیفه حمایت و نظارت بر آثار تاریخی و فرهنگی را بر عهده دارند.
 

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه ، جلب حمایت های مادی و معنوی مردم و تشریک مساعی همه جانبه آنان در زمینه های پژوهش، حفظ، احیا و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان را از مهمترین اهداف تشکیل این انجمن ها برشمرد.

خندانی تصریح کرد:
اعضای اصلی این انجمن ها مردم هستند که بصورت داوطلبانه در همه زمینه ها اعم از مرمت، احیا، پژوهش و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی که از وظایف اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هست با این اداره همکاری می کنند چرا که میراث فرهنگی به تنهایی از عهده این همه کار بر نمی آید.

وی با بیان این که آثار تاریخی، اسناد و هویت ما هستند و بدون آنها هیچ پیشینه ای برای عرضه کردن به جهانیان نخواهیم داشت ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این انجمن ها زمینه ترویج فرهنگ حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی در بین همه اقشارمردم نهادینه شود بطوریکه خود مردم با درک به اهمیت این آثار فرهنگی با سوداگران غیر قانونی در حوزه آثار تاریخی برخورد کرده و به خاطر منافع  شخصی  عده ای معدود مجال غارت هویت تاریخی و فرهنگی مردم این مرز و بوم را به آنها ندهند.

.

 



برچسب ها :

انجمن راث فرهنگی در بانهاداره میراث فرهنگیشهرستان بانهآثار تاریخی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی