یکشنبه 19 مهر 1394 / 15:10|کد خبر : 137|گروه : اقتصادي

رئیس جهاد کشاورزی بانه:

پول 96 درصد از گندمکاران بانه ای پرداخت شده است

پول 96 درصد از گندمکاران بانه ای پرداخت شده است

رئیس جهاد کشاورزی بانه با بیان اینکه پول 96 درصد گندمکاران بانه ای پرداخت شده است افزود: ظرف چند روز آینده پول مابقی گندمکاران نیز تشویه می شود.

جعفر قادرزاده رئیس جهاد کشاورزی بانه صبح امروز 19 مهرماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال در شهرستان بانه از اول فصل برداشت که از تاريخ 15 تيرماه سال جاري آغاز شد و تا اواسط شهریور ماه نيز ادامه داشت بالغ بر 6500 تن گندم توسط  گندمکاران تحویل مراكز خريد اين شهرستان شده است.

وی افزود: طبق روال هر سال که خرید تضمینی گندم از كشاورزان انجام می‌شود، پرداخت وجه نقد توسط دولت به درازا می‌کشد بطوريكه چند ماهی طول مي كشد تا کشاورزان به پول خود برسند و این موضوع اکنون به یکی از مشکلات بخش کشاورزی در بانه تبدیل شده است.

قادر زاده با بیان اینکه امسال دولت بانك كشاورزي را پس از 6 سال دوباره بعنوان عامل خريد تضميني محصولات كشاورزي معرفي كرد و اين بانك در سنوات قبل هم كه عامليت خريد را بر عهده داشت تجربه موفقي را در كارنامه خود نداشته امسال نیز پول  كشاورزان با تاخير پرداخت شد.

رئیس جهاد کشاورزی بانه خاطرنشان کرد، با توجه به اینکه فصل زراعی جدید آغاز و کشاورزان برای خرید بذر و سایر هزینه های جانبی نياز مبرم به پول داشتند  بالاخره توانستیم با  پيگيريهای فراوان پول بیش از 96 درصد گندمکاران بانه ای را اخذ کرده  و طلب کشاورزان باقی مانده را نیز ظرف مدت چند روز آینده  پرداخت کنیم.

وی با اشاره به سرمازدگی بهار امسال که40 درصد از مزارع ديم و 30 درصد از مزارع آبي گندم و جو اين شهرستان را متضرر کرد گفت:تجربه نشان داده که اکثر سالها وضع به همین منوال بوده و دولت در چند سال گذشته نیز مبلغی بعنوان وجه بلاعوض جهت جبران خسارت به هیچ کشاورزی پرداخت نکرده لذا امیدوارم کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات زراعی خود بصورت جدی تر عمل کنند.



برچسب ها :

کشاورزگندمکاران بانه ایخرید تضمینی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی