شنبه 1 خرداد 1395 / 13:51|کد خبر : 1378|گروه : اجتماعي

هجدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز بانه برگزار شد + عکس

هجدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز بانه برگزار شد + عکس

صبح امروز و با حضور مسئولین، هجدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه در این شهر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز هجدهمین  جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه، با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کردستان، مدیرکل مجمع خیرین مدرسه ساز  استان کردستان، مسئولین محلی شهرستان بانه و خیرین مدرسه ساز این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد.


سردار خندانی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه ساز این شهرستان گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه از بدو تاسیس آن ( سال 83) تا به امروز اقدامات قابل توجهی در امر مدرسه سازی در این شهرستان انجام داده است به گونه ای که امروز شهرستان بانه برترین شهر استان کردستان در امر مدرسه سازی توسط خیرین مدرسه ساز  می باشد.
 

وی با اشاره به مشکلات اعتباری برای احداث مدارس جدید در بانه افزود: با توجه به وضعیت موجود، اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز شهرستان در امر مدرسه سازی نیست و اگر همت و تلاش خیرین مدرسه ساز نباشد ما نمی توانیم با این اعتبارات اندک در این حوزه کاری از پیش یبریم.

خندانی همچنین تصریح کرد: مردم بانه همواره در کارهای خیر و عام المنفعه پیش گام بوده و این موضوع را در عمل نیز به اثبات رسانده اند بطوریکه امروز علی رغم وجود مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان ، انجمن خیرین دانشگاه ساز نیز در بانه بعنوان دومین شهر کشور پس از استان اصفهان از جمله افتخارات مردم بانه محسوب می شود که می توان به آن اشاره کرد.  

 رضا خضری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه هم در این مراسم، تجلیل از خیرین مدرسه ساز این شهرستان و همچنین جذب خیرین جدید برای احداث و نوسازی مدارس شهرستان بانه را از عمده ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.


وی فرسودگی و کمبود فضاهای آموزشی، کمبود نیروی انسانی و عمر بالای برخی مدارس را از عمده ترین چالش های آموزشی در شهرستان بانه بر شمرد و خواستار مشارکت و همیاری هر چه بیشتر مردم و خیرین این شهرستان در امر مدرسه سازی شد.


مدیر آموزش و پرورش بانه دو شیفته بودن مدارس سطح شهرستان را از جمله پیامدها و نتایج کمبود فضای آموزشی در بانه عنوان کرد و  اظهار داشت: اگر مدارس جدیدی در سطح شهرستان ایجاد نشود امکان سه شیفته شدن مدارس در آینده نزدیک  متصور است.

در ادامه شهرام سعیدی، مدیر کل نوسازی مدارس استان کردستان نیز امر مدرسه سازی را از جمله کارهای خیر و عام المنعه دانست و گفت: شهرستان بانه بواسطه داشتن خیرین بلند همتی که در این شهرستان وجود دارد مقام نخست  مدرسه سازی را به خود اختصاص داده اند.

وی ضمن تقدیر از تلاش خیرین بانه ای در امر مدرسه سازی گفت: خیرین مدرسه ساز این شهرستان طی چند سال گذشته با احداث 67 واحد آموزشی 45 درصد سهم اعتبارات حوزه مدرسه سازی را در استان کردستان به خود اختصاص داده اند.
 

در خاتمه ماموستا رحمان صالح زاده امام جمعه شهر بویین نیز رشد و ترقی هر جامعه را در گرو ترویج علم و دانش در آن اجتماع عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز جامعه ای موفق است که بیشترین تلاش را در حوزه تعلیم و تربیت به خود  اختصاص دهد.

وی با بیان ابن که ارتقای فرهنگ و دانش مردمان یک جامعه با مدرسه سازی و احداث مراکز تعلیم و تربیتی میسر است افزود:  مدرسه سازی و ارتقای سطح دانش و فرهنگ مردم  رابطه معکوسی با ناهجاری های اجتماعی و میزان بزه در آن جامعه دارد.


 














 



برچسب ها :

جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز بانهمدرسه سازیشهرستان بانهکمبود فضاهای آموزشی در بانهفرسودگی مدارس بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی