شنبه 1 خرداد 1395 / 17:16|کد خبر : 1382|گروه : اجتماعي

امام جمعه شهر بویین:

احداث مدرسه، زیربنایی ترین کار در ساختن یک جامعه سالم است

احداث مدرسه، زیربنایی ترین کار در ساختن یک جامعه سالم است

امام جمعه شهر بویین در جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه از کار مدرسه سازی بعنوان یکی از مهمترین کارهای زیر بنایی در ساخت یک جامعه سالم یاد کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا رحمان صالح زاده امام جمعه شهر بویین صبح امروز در هجدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز این شهر که در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت مدرسه در ارتقای فرهنگ و آگاهی یک جامعه اظهار داشت: در واقع از مدرسه سازی می توان بعنوان زیربنایی ترین کار در ساختن یک جامعه سالم و آباد نام برد.


وی با بیان این که بسیاری از ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی در جامعه از سوی افراد بی سواد و کم دانش رخ می دهد افزود: بنابراین با احداث یک مدرسه درب یک زندان هم بسته می شود چرا که خیرین مدرسه ساز با اقدامات خیرخواهانه  خود در راستای گسترش فرهنگ و دانش گام بر می دارند.

ماموستا رحمان خاطرنشان کرد، علم و دانش به افراد یک جامعه آگاهی و روشنایی می بخشد بنابراین یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با انواع ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی در یک جامعه  ترویج علم و دانش در بین همه اقشار آن جامعه می باشد که این موضوع نیز از طریق بسط و گسترش مدارس امکان پذیر است.

 

امام جمعه شهر بویین، در ادامه سخنان خود از ساخت مدرسه بعنوان یک صدقه جاریه یاد کرد و گفت:صدقه جاریه تنها عملی است که انسان می تواند پس از مرگ از آن بهره مند شود.

 

وی همچنین به بحث استاندارد سازی و توجه به طرح و نقشه مدارس نیز در هنگام احداث تاکید کرد و گفت: احداث مدرسه زیبا و مجهز می تواند نقش موثری در جذب و تشویق دانش آموزان به مدرسه و فراگیری علم داشته باشد.

گفتنی است که شهر بویین یکی از شهرهای شهرستان بانه و از توابع بخش ننور می باشد.

 



برچسب ها :

امام جمعه شهر بویینساخت مدرسناهنجاری های اجتماعیبزهجشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی