دوشنبه 20 مهر 1394 / 09:05|کد خبر : 139|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه تاکید کرد

برخورد جدی با متخلفان حوزه آب در بانه

برخورد جدی با متخلفان حوزه آب در بانه

فرماندار بانه با بیان اینکه کمبود منابع آبی در بانه یک موضوع جدی است گفت: با متخلفان حوزه آب در این شهرستان برخورد قاطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، راشد عذیری فرماندار بانه شامگاه یکشنبه در دومین جلسه مدیریت و حفاظت از منابع آب این شهرستان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد با اشاره به وضعیت نامناسب ذخایر آبی در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بانه بواسطه اینکه از سفره های زیر زمینی برای ذخایر منابع آبی بی بهره است لذا بلحاظ ذخایر آبی از وضعیت نامناسبی برخوردار است.
 

وی کاهش نزولات جوی در سال های اخیر، بویژه بارش برف را از دیگر دلایل کاهش منابع آبی در شهرستان بانه ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر بارش ها بصورت باران بوده و پس از بارش منبعی برای ذخیره آن وجود ندارد بیشتر بارش ها بصورت روان آب از دسترس خارج شده اند.

 عذیری گفت: امروز مسئله کمبود آب تنها مربوط به استان کردستان و شهرستان بانه نیست بلکه این موضوع یک بحران کشوری است و لذا مدیریت و حفاظت از منابع آب یک امری الزامی برای همگان بوده و صرفه‌جویی در مصرف آن بر همه واجب است.

فرماندار بانه با بیان اینکه آب شهرستان از طریق آب‌های جاری و روان آب ها تامین می‌شود به  جلوگیری و برخورد با حفاری‌های غیرمجاز چاه آب، استفاده از آبیاری تحت فشار در مزارع، استفاده از تکنولوژی‌های روز در آبیاری، یکپارچه‌سازی اراضی و ترویج کشت دیم که از راه‌های مدیریت منابع و مصرف آب است تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم برخورد با متخلفانی که در هدر رفت آب نقش دارند تاکید کرد و افزود: با عاملان حفاری‌های غیرمجاز، استفاده از انشعابات غیرمجاز و هر گونه تخلفی که موجب هدر رفت منابع آبی شود برخورد جدی می‌کنیم.

فرماندار بانه در پایان اضافه کرد: مصوبات شورای مدیریت و حفاظت از منابع آب شهرستان باید به طور جدی پیگیری و در ضمن از الگوهای مناسب کشاورزی به منظور صرفه‌جویی بهره گرفته شود



برچسب ها :

فرماندار بانهآبمتخلف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی