چهارشنبه 5 خرداد 1395 / 19:06|کد خبر : 1404|گروه : اجتماعي

همایش تجلیل از سربازان نمونه در بانه برگزار شد + تصاویر

همایش تجلیل از سربازان نمونه در بانه برگزار شد + تصاویر

عصر امروز، همایش تجلیل از سربازان نمونه شهرستان بانه با حضور فرمانده لشگر 28 ارتش سقز، مسئولین محلی ، سربازان و خانواده آنان در بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، عصر امروز، به مناسبت سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر قهرمان همایش تجلیل از سربازان نمونه شهرستان بانه توسط گردان 107 ارتش این شهرستان و با حضور امیر گرشاسب ابولحسنی فرمانده لشکر 28 مستقل شهرستان سقز ، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین ، سربازان ارتش بانه و خانواده های آنان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان برگزار شد.


سرگرد رضا دولتیاری فرمانده گردان 107 پیاده ارتش بانه در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی و تبریک سالروز آزادی خرمشهر به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: سربازان بعنوان سرمایه های انسانی و نیروهای کارآمد نقش موثری در 8 سال جنگ تحمیلی و عملیات فتح خرمشهر داشتند.

وی سربازان را مایه دلگرمی و افتخار در نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: سربازان بعنوان عضوی از نیروهای مسلح همواره مایه فخر و مباهات کشور و آحاد جامعه بوده و هستند.

فرمانده گردان ارتش بانه همچنین به اهمیت دادن به قشر جوان و سربازان تاکید کرد و گفت: امروزه استکبار با آگاهی از توان نیروی جوان به دنبال به انحراف کشاندن و تضییع نیروی این قشر عظیم است که برای مصون نگه داشتن جوانان از این حربه دشمن بایستی خانواده ها، مسئولین و خود جوانان بیش از هر زمان دبگر آگاه و هوشیار باشند.


در ادامه امیر گرشاسب ابوالحسنی فرمانده لشگر 28 ارتش سقز نیز ، سالروز فتح و آزاد سازی خرمشهر را تبریک گفت و اظهار داشت: فتح خرمشهر که از آن بعنوان حماسه سوم خرداد هم یاد می شود در واقع نه تنها یک حماسه بزرگ در تاریخ انقلاب و چند دهه گذشته ایران بلکه جهان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تاریخ ایران اسلامی پر است از این حماسه های بزرگ افزود: عملیات فتح خرمشهر با ایمان و همت والای همه اقشار مردم ایران از سراسر کشور اسلامی رقم خورد بطوریکه موجب بهت و حیرت تمام کارشناسان مسائل نظامی در دنیا شد.

امیر ابوالحسنی اهمیت فتح خرمشهر را از زوایای مختلف نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی به شمار می رود  بطوریکه پس از این عملیات دشمن بطورکلی در حالت انزوا و انفعال قرار گرفت.

فرمانده لشکر 28 سقز همچنین با اشاره به کلام حضرت علی (ع) در خصوص اهمیت سرباز مبنی بر اینکه سربازان موجب امنیت و عزت دین می شوند خاطرنشان کرد، در اهمیت سرباز همین کلام گهربار حضرت علی (ع) کفایت می کند و ما امروز به عینه شاهد تحقق و مصداق این سخن ارزشمند در کشور عزیزمان ایران اسلامی هستیم.


ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه بانه نیز در همایش تجلیل از سربازان نمونه بانه با اشاره به ویژگی های سرباز در اسلام اظهار داشت: سربازان واقعی اسلام پیروان قرآن، سنت رسول خدا(ص) و فرزندان اسلام هستند که دفاع از اسلام، دین و آب و خاک را برای خود شرافت و کرامت انسانی می دانند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان در تضعیف جبهه اسلام خاطرنشان کرد، دشمن نابکار امروز به انحای مختلف در فکر توطئه بر علیه مسلمانان و تضعیف آنان می باشد.

امام جمعه بانه، تجزیه و تفرقه را از مهمترین شگردهای آنان برای نیل به این هدف عنوان کرد و گفت: دشمن در حالیکه روز به روز به فکر افزایش توان دفاعی و قدرت نظامی خود  و همچنین افزودن هم پیمانان خود در منطقه و جهان است در مقابل می خواهد که کشورها و دول مسلمان همواره در فقر و بدخبختی دست و پا بزنند.

در خاتمه، هدایت فتاحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بانه نیز با اشاره به واقعه 16 آذر سال 1332 دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ورود نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران،  ظلم ستزی و مبارزه با استکبار را از  ویژگی های بارز جوان ایرانی برشمرد و گفت: ادامه این روحیه در سال های  دفاع مقدس و پس از آن هم به عینه خود را نشان داده است.

وی توجه به جوانان و خواسته های آنان را از مطالبات اصلی و به حق مردم ایران از دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: باید جوانان و نیازهای آنان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اشتغال مد نطر دولت قرار بگیرد.


































برچسب ها :

همایش تجلیل از سربازان نمونه بانهفتح خرمشهرامیر گرشاسب ابوالحسنیسربازبانه

نظرات کاربران :

علی س [پنجشنبه 20 خرداد 1395 | 14:08] پاسخ

سلام بر سربازان غیرتمند ایران و فرماندهان غیور و بی ادعای ارتش که باعث مباهات کشور هستند .درود بر کسانی که این مراسم باشکوه را ترتیب دادند.بخصوص امیر ابوالحسنی و جناب سرگرد دولتیاری عزیز.

سرباز ادوات [جمعه 16 تیر 1396 | 01:07] پاسخ

واقعن بهترین جا برای خدمت کردن اونم گروهان ادوات زیرنظر جناب سروان اصلانی عزیز

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی