شنبه 8 خرداد 1395 / 14:00|کد خبر : 1407|گروه : سياسي

مراسم بزرگداشت روز بانه و ارتحال امام (ره) در بانه برگزار می شود

مراسم بزرگداشت روز بانه و ارتحال امام (ره) در بانه برگزار می شود

مراسم بزرگداشت شهدای پانزده خرداد بانه(روز بانه) و سالرو ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بصورت همزمان در بانه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز جلسه هماهنگی بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای پانزده خرداد سال 63 بانه با حضور فرماندار، فرماندهان انتظامی و انتظامی، امام جمعه و مسئولین ادارات شهرستان بانه برگزار شد.

ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه در ابتدای این جلسه با اشاره به جایگاه و منزلت امام خمینی(ره) در دنیای اسلام و جهان اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی جهانی هستند بطوریکه ایده های رهایی بخش این عالم برجسته جهان اسلام، امروز الگو و سرمشق تمام آزادیخواهان جهان از زیر سلطه و یوغ استکبار است.

وی افزود:
امام خمینی(ره) با قیام خود که نشات گرفته از آموزه های دین مبین اسلام بود  بیداری ؛ جرات و اعتماد به نفس ملت ها را در برابر زورگویی ابرقدرت ها برانگیخته و احیا نمود.

راشد عذیری فرماندار بانه نیز در ادامه، به برگزاری هر چه با شکوهتر برنامه های پانزده خرداد در این شهرستان تاکید کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت ها و توان شهرستان بانه در راستای برگزاری هر چه با شکوهتر این برنامه ها شد.


سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه نیز اظهار داشت: با توجه به مقارن شدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با سالروز شهادت شهدای پانزده خرداد شهرستان بانه در جریان بمباراران پارک شهر توسط جنگنده های رزیم بعث در خرداد سال 63 که منجر به شهادت رساندن تعداد 603 نفر از مردم این شهرستان شد  و از این روز بعنوان (روز بانه) یاد می شود، بصورت همزمان مراسم بزرگداشتی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در روز 13 خرداد ماه با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و مسئولین در سالن ورزشی گلشهر برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه بانه با بیان اینکه امام خمینی(ره) متعلق به تمام ملت ایران است و منحصر به نهاد و یا ارگان خاصی  نمی باشد تصریح کرد:همه مردم ایران، استقلال آزادی و عزت خود را مرهون امام خمینی(ره) می باشند و از این رو همه باید در اجرای این برنامه که یک برنامه شهرستانی است تلاش کنند.

وی همچنین به سالروز شهدای پانزده خرداد بانه نیز اشاره کرد و گفت: مردم بانه همواره در دفاع از انقلاب و آب و خاک این مرز و بوم سرآمد بوده اند بطوریکه شهادت تعداد 603 نفر از مردم این شهرستان در 15 خرداد سال 63 بارزنرین گواه این ادعاست.





 


 



برچسب ها :

پانزده خردادبمباران بانهروز بانهمراسم ارتحال امامامام خمینیامام جمعه بانهفرمانده سپاه بانهفرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی