شنبه 8 خرداد 1395 / 20:05|کد خبر : 1408|گروه : فرهنگي

سومین سالگرد بزرگداشت فیلمساز بانه ای طاها کریمی در بانه برگزار شد + عکس

سومین سالگرد بزرگداشت فیلمساز بانه ای طاها کریمی در بانه برگزار شد + عکس

عصر امروز همزمان با سومین سالگرد در گذشت طاها کریمی، هنرمند و فیلمساز بانه ای مراسم بزرگداشتی به همین مناسبت در مزار سلیمان بک بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، عصر امروز همزمان با سومین سالگرد در گذشت طاها کریمی، هنرمند و فیلمساز بانه ای مراسم بزرگداشتی به همین مناسبت با حضور هنرمندان، ادبا ، انجمن های مردم نهاد، مسئولین و آحاد مردم شهرهای بانه و بویین در مزار سلیمان بک بانه برگزار شد .

در ابتدای این مراسم رئوف کریمی ، عموی طاها کریمی با اشاره به ارزش هنر و هنرمند در نزد جوامع و ملل مختلف بویژه ایرانیان اظهار داشت: هنر سرمایه ای غیر مادی است که هنرمند را تبدیل به ثروتمندترین افراد دنیا می کند.

وی با بیان اینکه هنر دارای دو بعد می باشد( بعد مادی و معنوی) افزود: بعد معنوی هنر است که هنر و هنرمند را برای همیشه در یادها و اذهان مردم در دوران های مختلف ماندگار می کند .

کریمی تصریح کرد: بعد معنوی هنر که از روی علاقه و تعهد هنرمند نسبت به خلق آثارش نشات می گیرد غیر قابل تخریب بوده و هرگز شکست نمی خورد.

عطاء نهایی از نویسندگان بانه نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به خاطرات خود با هنرمند در گذشته طاها کریمی اظهار داشت:علاقه مندی  طاها به هنر نشات گرفته از روحیه لطیف و زیبای ایشان بود که این علاقه مندی وی به هنر از همان دوران نوجوانی در وی مشهود بود.

وی با ابراز تاسف از درگذشت نا بهنگام این فیلمساز کرد گفت:با توجه به اینکه طاها  در حوزه فیلمسازی و کارگردانی در دوران کوتاه حیات هنری خود فوق العاده موفق  ظاهر شد،  می توانست در آینده کارهای بزرگتری را از خود به یادگار بگذارد.

نهایی با اشاره به بزرگان عرصه هنر و ادب در بانه تصریح کرد: شهرستان بانه بواسطه داشتن هنرمندان
بزرگ و علمای برجسته ای که در حوزه های متعدد دارد باید الگوهای مناسبی از این افراد برای نسل کنونی و آینده ارائه دهد.








برچسب ها :

سومین سالگرد در گذشت طاها کریمیبانهفیلمساز و کارگردان بانه ایعطا نهاییسلیمان بک بانهطاها کریمی

نظرات کاربران :

مجید [یکشنبه 9 خرداد 1395 | 12:08] پاسخ

خداوند روحش را به جنت شاد کند

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی