یکشنبه 9 خرداد 1395 / 12:05|کد خبر : 1409|گروه : اجتماعي

آرباباخبر گزارش می دهد/

گزارش/دستاوردهای سفر رئیس کمیته امداد کل کشور به بانه

گزارش/دستاوردهای سفر رئیس کمیته امداد کل کشور به بانه

مدیر کمیته امداد بانه با اشاره به سفر اخیر پرویز فتاح به این شهرستان گفت: سفر رئیس کل کمیته امداد کل کشور به بانه خیر و برکت های فراوانی برای مدجویان این شهرستان به همراه داشت.

جلال خلیلی رئیس کمیته امداد بانه صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: سفر اخیر رئیس کل کمیته امداد کل کشور به بانه خیر و برکت های فراوانی برای مدجویان این شهرستان در حوزه های مختلف به همراه داشت .

مساعدت به 65 نفر از بیماران زمین گیر و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد بانه:

وی در این خصوص اظهار داشت:در حال حاضر 65 بیمار زمین گیر نیازمند در شهرستان بانه وجود دارد که تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان می باشند.

وی با بیان اینکه
خدمت به بیماران و رفع مشکلات درمانی آنان از اهداف مهم کمیته امداد است افزود:  تاکنون خدماتی به بیماران تحت حمایت ارائه شده که کمک هزینه های درمانی در راستای مراقبت و نگهداری از بیماران زمین گیر و صعب العلاج از جمله این کمک هاست.

رئیس کمیته امداد بانه خاطرنشان کرد: رئیس کمیته امداد کل کشور نیز در سفری که به شهرستان بانه داشتند قول مساعدت برای تامین اعتبار کمک به این بیماران را دادند.


اعطای وام اشتغال زایی خارج از نوبت به مددجویان کمیته امداد بانه:


رئیس کمیته امداد بانه در این خصوص اظهار داشت: باتوجه به اینکه توانمندسازی اعضای زیرپوشش کمیته امداد از اولویت‌های این نهاد است، اظهار داشت: این شهرستان در سال های گذشته عملکرد بسیار مناسبی در بحث اشتغال زایی برای مددجویان خود داشته است بطوریکه چندین بار مقام برتر استان کردستان را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: کمیته امداد برای اعطای وام های اشتغال زایی و خودکفایی خود به نیازمندان از دو منبع (اعتبارات خود کمیته و اعتبارات بانکی) اقدام می کند که با توجه به محدود بودن اعتبارات و صف طولانی متقاضیان، ما سالانه فقط به تعداد محدودی از این افراد می توانیم وام اعطا کنیم.

خلیلی تصریح کرد: خوشبختانه یکی دیگر از دستاوردها و برکات سفر اخیر فتاح به بانه برداشتن این محدودیت بود بطوریکه به تمام افرادیکه تا کنون تشکیل پرونده اشتغال و خودکفایی داده اند در طی سال جاری و در اسرع وقت وام اعطاء خواهد شد.


 تخصیص اعتبار ده میلیارد ریالی برای کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه به نوعروسان و پسران مددجو:

مدیر کمیته امداد بانه تخصیص اعتبار ده میلیارد ریالی برای  کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه به تعداد 350 نفر از نوعروسان و پسران مددجو تحت پوشش کمیته امداد بانه را از دیگر دستاوردهای سفر فتاح به بانه برشمرد.

وی افزود: در حوزه کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه نیز همه کسانی که تا کنون تشکیل پرونده داده اند تا چند ماه آینده می توانند از مزایای بلا عوض کمیته امداد بانه در این خصوص بهره مند شوند.

مدیر کمیته امداد بانه یادآور شد؛ در گذشته این پرداخت ها به صورت دوره ای به متقاضیان پرداخت می شد ولی با سفر ایشان به بانه همه متقاضیان می توانند کمک های بلاعوص خود را برای امر ازدواج و کمک هزینه خرید جهیزیه امسال دریافت کنند.


احداث مسکن مددجویی برای نیازمندان:

جلال خلیلی در این باره گفت: همواره تامین مسکن و احداث خانه های مددجویی از دغدغه های مهم کمیته امداد بانه می باشد بطوریکه این نهاد حمایتی در سال های گذشته توانسته اقدامات مناسبی در این حوزه انجام دهد.

وی افزود: مهمترین مشکل کمیته امداد بانه در بحث احداث مسکن برای نیازمندان مددجو با توجه به گرانی زمین در بانه تامین زمین است که رئیس کمیته امداد کل کشور نیز در سفری که به بانه داشتند خاطرنشان کردند در صورتیکه
در صورتی که خیران و مسئول این شهرستان بستر اهدای زمین در این شهرستان  را فراهم کنند این نهاد  هزینه احداث و تکمیل این واحدها را بر عهده خواهد گرفت.


خلیلی همچنین از اعطای مبلغی بالغ بر 40 میلیون تومان کمک هزینه احداث مسکن خارج از برنامه برای دو نفر از مددجویان بانه ای توسط مدیر کمیته امداد کل کشور در جریان بازدید از دو خانواده نیازمند این شهرستان خبر داد.

وی تهیه چند دستگاه سیستم رایانه و لب تاب برای دانش آموزان نیازمند، تهیه چند قلم لوازم خانگی پرکاربرد و گران بها برای مددجویان وهمچنین قول مساعد برای تجهیز کانون ولایت، را از دیگر برکات و دستاوردهای پرویز فتاح به بانه برشمرد.


 

 



برچسب ها :

دستاوردهای سفر فتاح به بانهکمیته امدادمددجویان تحت پوششرئیس کمیته امداد کل کشورکمک هزینه ازدواج به مددجویان بانه ایبیماران صعب العلاجپرویز فتاح

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی