یکشنبه 9 خرداد 1395 / 13:03|کد خبر : 1410|گروه : اقتصادي

منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را در صحن علنی مجلس دهم مطرح خواهیم کرد

منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را در صحن علنی مجلس دهم مطرح خواهیم کرد

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین فرصت در مجلس دهم ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محسن بیگلری با اعلام این خبر اظهار داشت: در اولین فرصت بحث ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی ابراز امیداواری کرد با توجه با مباحثی که با نمایندگان مجلس دهم صورت گرفته و پشتیبانی و حمایت های دولت یازدهم از ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان این طرح در مجلس دهم به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه مریوان می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات و واردات انواع کالاها به بازار عراق و دیگر کشورهای همسایه داشته باشد و بخشی از محرومیت های این استان را جبران کند.


نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: روزی که طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در مجلس نهم رای نیاورد یکی از روزهای سخت دوران نمایندگی من بود و امیدوارم این طرح در مجلس دهم با موافقت نمایندگان مجلس روبرو شود.


وی اضافه کرد: این استان در دوران جنگ تحمیلی به خاطر مرزی بودن زیان های زیادی متحمل شده و پس از جنگ نیز با جدیت برای رونق اقتصادی آن کار نشده است به همین خاطر دولت باید با کمک های جهشی خود زمینه را برای رونق اقتصادی فراهم سازد.

لایحه پیشنهادی طرح ایجاد مناطق آزاد تجاری اول آذر سال 94 در جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تصویب شد و این لایحه به تصویب هیات دولت رسید اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این لایحه را در جلسه علنی 29 آذرماه رد کردند و پس از آن دولت در روز 30 آذرماه هم باز این لایحه را به مجلس ارسال کرد که برای بار دوم با رای مخالف نمایندگان روبرو شد.

منبع: ایرنا



برچسب ها :

محسن بیگلریمنطقه آزاد بانه و مریوانمجلس دهممناطق آزاد کشور

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی