سه شنبه 11 خرداد 1395 / 11:33|کد خبر : 1416|گروه : فرهنگي

اولین جایزه بین المللی دکتر ابراهیم یونسی در بانه آغاز بکار کرد+ عکس

اولین جایزه بین المللی دکتر ابراهیم یونسی در بانه آغاز بکار کرد+ عکس

صبح امروز اولین جایزه بین المللی کتاب کرد، جایزه ابراهیم خان یونسی با حضور مهمانان خارجی و داخلی در سالن همایش هتل لاله شهرستان بانه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز اولین جایزه بین المللی کتاب کرد، جایزه دکتر ابراهیم خان یونسی با حضور خانواده دکتر ابراهیم یونسی، مهمانان خارجی و داخلی، نویسندگان،شعرا و ادب دوستان از سراسر کشور اسلامی در سالن همایش هتل لاله شهرستان بانه برگزار شد.

شب بو محمدیانی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی بانه و همچنین دبیر اجرایی این همایش، ضمن تقدیر ازعوامل برگزاری این جایزه بین المللی  گفت: این همایش ادبی بزرگ توسط شورای اسلامی و شهرداری بانه با حمایت فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار شد.

وی تجلیل و بزرگداشت از مقام علمی دکتر ابراهیم یونسی و همچنین ترویج فرهنگ و ادبیات و آشنایی با زبان و ادب کردی در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد.

 

راشد عذیری فرماندار بانه نیز در این مراسم، از برگزار کنندگان این جایزه بین المللی در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه تقدیر کرد و گفت: شهرستان بانه دارای مردمان بزرگی در حوزه فرهنگ، ادب و سایر حوزه ها می باشد که دکتر ابراهیم خان یونسی از جمله این بزرگان می باشد.

وی همچنین برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی و ادبی را حاکی از اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر در بین مردم بانه دانست و افزود: شهرستان بانه بیشترین سهم را در اجرای این برنامه ها در بین شهرهای استان کردستان دارد.

وی فرهنگ و هنر را از شاخصه های توسعه دانست و خاطرنشان کرد، بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی را می توان با استفاده و بهره گیری از زبان هنر و  ادبیات در جامعه حل کرد.


گفتنی است که اولین جایزه بین المللی کتاب کورد ابراهیم خان یونسی از امروز سه شنبه به مدت دو روز با حضور اساتید حوزه ادبیات، فعالان فرهنگی و ادبی، هنرمندان و اقشار مختلف مردم بانه در هتل لاله این شهر  ادامه دارد.






 




















برچسب ها :

افتتاح جایزه دکتر ابراهیم خان یونسیبانهآرباباخبردکتر ابراهیم یونسی

نظرات کاربران :

ناشناس [سه شنبه 11 خرداد 1395 | 14:49] پاسخ

از برگزار کنندگان این همایش تشکر میکنم دست مریزاد

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی