سه شنبه 11 خرداد 1395 / 12:52|کد خبر : 1417|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

مردم بانه،مردمانی فرهنگ دوست و هنر پرور هستند

مردم بانه،مردمانی فرهنگ دوست و هنر پرور هستند

فرماندار بانه در مراسم آغاز بکار جایزه بین المللی دکتر ابراهیم خان یونسی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی بانه گفت: مردم بانه،مردمانی فرهنگ دوست و هنر پرور هستند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، راشد عذیری فرماندار بانه ظهر امروز در مراسم آغاز بکار جایزه بین المللی دکتر ابراهیم خان یونسی که با حضور اساتید و فعالان عرصه ادب در هتل لاله این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به پیشینیه فرهنگی و ادبی شهرستان بانه اظهار داشت: شهرستان بانه زادگاه دانشمندان، فرهیختگان و هنرمندان برجسته ای است که دکتر ابراهیم خان یونس از زمره این بزرگان است.


وی افزود: امروزه مردم کشور شهرستان بانه را بعنوان یک شهر مرزی و تجاری می شناسند در حالیکه این شهر قبل از هر چیز یک شهر فرهنگی و هنرمند پرور بوده و می باشد.

فرماندار بانه از برگزار کنندگان این جایزه ادبی بزرگ در شورای اسلامی و شهرداری بانه به نام دکتر ابراهیم خان یونسی که از مفاخر برجسته این شهرستان در حوزه ادبیات است نیز تقدیر کرد و گفت:برگزاری این مراسمات و برنامه ها می تواند کمک قابل توجهی به شناساندن جنبه فرهنگی و علمی شهرستان بانه کند.

عذیری، با بیان اینکه این شهر
از جمله شهرهای فعال و پیشگام در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استان کردستان است خاطرنشان کرد، برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی حاکی از اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر در بین مردم بانه می باشد.


وی همچنین فرهنگ و هنر را از شاخصه های توسعه پایدار برشمرد و گفت:
بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی را می توان با استفاده و بهره گیری از زبان هنر و  ادبیات در جامعه حل کرد.



 



برچسب ها :

فرماندار بانهجایزه بین المللی دکتر ابراهیم یونسیفرهنگ و هنرشهر بانهتجاری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی