پنجشنبه 13 خرداد 1395 / 00:15|کد خبر : 1428|گروه : فرهنگي

پیام نماینده مردم سقز و بانه به جایزه دکتر ابراهیم یونسی

پیام نماینده مردم سقز و بانه به جایزه دکتر ابراهیم یونسی

خنکای نسیم شهرمان، در روزهای 12 و 11 خرداد ماه امسال، میزبان دل های شیدای مسافران در شهر ادب دوست بانه، نغمه خوان شور و شعور ادب پروران، نویسندگان و نگارندگانی است که به این سرزمین فرهنگی گام نهاده اند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی برای شرکت کنندگان و مهمانان حاضر در این مراسم، متن پیامی ارسال کردند که توسط نماینده ایشان در این مراسم قرائت شد که متن پیام به شرح ذیل است:

به نام تنها آفریدگار همه آفریدگان

" ن و القلم و ما یسطرون" قسم به نون و قسم به قلم و آنچه که با قلم می نویسند.سوگندی در انتساب به وجود لایزال حضرت ابدیت و به یقین، شرافت و انسانیت ادبا و معلمین جامعه بشریت، نشات گرفته از شان ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

تو ای جریان روح و خرد روان شو      تا اندیشه و آگاهی تجلی یابد

خنکای نسیم شهرمان، در روزهای 12 و 11 خرداد ماه امسال، میزبان دل های شیدای مسافران در شهر ادب دوست بانه، نغمه خوان شور و شعور ادب پروران، نویسندگان و نگارندگانی است که به این سرزمین فرهنگی گام نهاده اند.

خداوند منان را سپاس می گویم که توفیق داد تا شهرستان فرهنگی، ادب پرور و ادب دوست بانه و مردم نجیب و فهیم آن ، میزبان برگزاری اولین دوره جایزه ادبی دکتر ابراهیم خان یونسی با حضور اندیشمندان، فرهیختگان و نویسندگان، هنرمندان، مردم فرهیخته شهر بانه غیور و سایر اقشار جامعه باشد.

ضمن عرض پوزش از شما سروران ارجمندم بابت عدم حضور در این برنامه معنوی و با برکت و دیدا ر چهره به چهره با سیمای نورانی صاحبان قلم و اندیشه به واسطه انجام مسئولیت و مشغله های کاری موکلان عزیزم در ابتدای کار مجلس دهم، از شما بزرگواران اجازه می خواهم نسبت به همه بندگان خاصی که با حسن نیت و خلوص قلبی، مسیر نورانی خدمت به همنوعان خود را در پیش گرفته اند و برای پرورش روح و روان با قلم های اندیشه و فکر، سرمایه های مادی و معنوی خود را بکار گرفته اند، ابراز احترام و تشکر نمایم.همانگونه که خداوند بلند مرتبه در سوره مبارکه قلم به نون و قلم سوگند یاد می کنند لازم است به استحضار برسانم که نویسندگی و نگارندگی ، یک شغل نیست بلکه علاقه و عشق به قلم و نگارش است.

همگی می دانیم که الهام بخش روحیات و افکار مردم جهان، آثار ادبی نویسندگان و ادبا خصوصا در عرصه ادبیات بومی، منطقه ای و بین المللی می باشد و با توجه به همین  تاثیر گذاری شگرف است که شاهد سرمایه گذاری فراوان صاحبان قدرت برای استفاده از این هنر هستیم.

 

نویسندگان توانمند و شرافتمند ما با توجه به شرایط فراهم آمده می طلبد با نگاهی دقیق و متعهدانه که ممزوج با ذوق و قریحه سرشار هنری آنهاست با نگاهی دوباره به رسالت سنگین خویش، این ابزار مهم را در خدمت بشریت و تسکین آلام دردمندانی قرار دهند که در معرض تعدی و تجاوز و انواع بی عدالتی ها، مصائب و مشکلات قرار گرفته اند.

لازم است نویسندگان متعهد و کاردان منطقه با درک شرایط کنونی و با الهام از آموزه های اصیل دینی در جهت اهداف ادبیات و حوزه های ادبی که همان کاهش و زدودن آسیب های اجتماعی و تقویت سرمایه های معنوی و اجتماعی هم  چون فرهنگ ایثار و فداکاری، عدالت ورزی، درمندی و مهرورزی نسبت به هم نوعان ایجاد فضای کار و خلاقیت و ابتکار دانش بنیادی و استفاده از ظرفیت های بومی و فرهنگی است به خلق آثار فاخر در قالب کتاب، داستان، شعر و رمان برآیند زیرا که خلق آثار ادبی اگر با مضامینی جامعه شناسانه و با توجه به نیازهای فطری بشر تولید شود، به شدت مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

در باب دکتر ابراهیم یونسی هم لازم است به  استحضار برسانم، ایشان احساسات زلال و درونی خود را همانند چشمه سارهای زاگرس و کردستان روی کاغذ به بهترین شکل ممکن بیان نمودند و برای فرهیختگان این دیار عزیز الگویی بی نظیر بودند ایشان در طول سال های دراز فعالیت قلمی در حوزه تالیف و ترجمه و داستان نویسی بیش از 80 کتاب را به بازار کتاب عرضه کرده اند.

ما فرزندان غیور کردستانی که در طول تاریخ پا به رکاب ارزشهای ایرانی و اسلامی گذاشته ایم به فرزانگان نستوهی همچون دکتر یونسی و یونسی ها که از مفاخر ادبی شهرمان هستند فخر می ورزیم و تداوم دهنده راه روشن قلم و ادب دیار همیشه سرافرازمان خواهیم بود.

در خاتمه توفیقات روز افزون همگان را در جهت خدمت به اسلام، نظام اسلامی و حوزه های ادبی کشور و منطقه از درگاه احدیت مسئلت دارم. سربلند و سرافراز در پرتو عنایات حضرت حق باشید.

 

در دفتر زمانه افتد نامش از قلم        هر ملتی که صاحب قلم نداشت.

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی



برچسب ها :

مهندس بیگلریجایزه ابرهسیم خان یونسینویسندگیبانهابراهیم خان یونسیآسیب های اجتماعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی