دوشنبه 20 مهر 1394 / 09:38|کد خبر : 144|گروه : اقتصادي

رئیس منابع آب بانه:

کشت های گلخانه ای در بانه گسترش یابند

کشت های گلخانه ای در بانه گسترش یابند

رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه با بیان اینکه یکی از راهکارهای مدیریت بحران آب در این شهر کشت های گلخانه ای است به گسترش کشت های گلخانه ای در بانه تاکید کرد.

به گزارش آرباباخبر، انور کریمی کانی یکشنبه شب در جلسه شورای مدیریت منابع آبی شهرستان بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به وضعیت منابع و ذخایر آب شهرستان اظهار داشت:طی چند سال گذشته بعلت گرمایش زمین، مقدار نزولات جوی بویژه برف که بیشتر منبع برای ذخیره آب در بانه است کاهش یافته و همین امر بحران کم آبی را در شهرستان بوجود آورده است.

  
 وی افزود: اداره منابع آب در تخصیص آب در مرحله نخست برای آب شرب شهری و روستایی سپس بخش صنعت و در نهایت بخش کشاورزی اولویت بندی کرده و با این وضعیت،  بایستی طوری بر خورد بکنیم که از مقدار آبی که در این حوزه در اختیار ما قرار می گیرد بیشترین بهره وری را از آن بگیریم و این هم میسر نیست مگر با همکاری و مساعدت دستگاه های ذی ربط و خود مردم .

کریمی کانی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مدیریت بحران آب در این شهر کشت های گلخانه ای است به گسترش این کشت ها در بانه تاکید کرد و افزود: در زمینه تخصیص آب به گلخانه ها با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم چرا که گلخانه ها به آب کمتری نیاز دارند.

رئیس منابع آب بانه
اشتغالزایی از طریق کشت گلخانه ای را از دیگر برکات این طرح در راستای مدیریت منابع آب دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش راندمان تولید و استفاده کمتر از آب در کشت های گلخانه ای باید این بخش توسعه یافته و کشت از فضاهای باز به کشت های گلخانه ای تبدیل شود.



برچسب ها :

بانهکشت های گلخانه ایآب

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی