یکشنبه 16 خرداد 1395 / 13:38|کد خبر : 1444|گروه : اجتماعي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

امسال 1130 بی سواد در بانه زیر پوشش سواد آموزی قرار می گیرند

امسال 1130 بی سواد در بانه زیر پوشش سواد آموزی قرار می گیرند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با بیان اینکه امسال 1130 نفر در بانه زیر پوشش سواد آموزی قرار خواهند گرفت، خواستار همکاری همه ادارات با آموزش و پرورش شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز نخستین جلسه پشتیبانی شورای سواد آموزی شهرستان بانه به مدیریت راشد عذیری فرماندار این شهرستان با حضور مدیر آموزش و پرورش بانه و دیگر اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رضا خضری مدیر آموزش و پرورش بانه و همچنین دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی این شهرستانT در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش بانه و اداره سواد آموزی این شهرستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سواد آموزی اظهار داشت: در سال 94 اقدامات  مناسبی در حوزه سواد آموزی در سطح شهرستان بانه انجام شد بطوریکه از مجموع 850 نفر سهمیه این شهرستان در امر سواد آموزی، بالغ بر 700 نفر جذب سواد آموزی بانه شدند.

وی با بیان اینکه سواد آموزی دارای سه دوره آموزش اولیه، دوره انتقال و دوره تحکیم می باشد افزود: سال گذشته در مجموع هر سه دوره 875 نفر در امر سواد آموزی مشارکت داشتند.

مدیر آموزش و پرورش بانه خاطرنشان کرد: امسال سهمیه این شهرستان برای با سواد کردن جمعیت 10 تا 49 سال، یک هزار و 130 نفر می باشد که برای تحقق هر چه بیشتری این سهمیه عزم همگانی نیاز است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه سواد آموزی شهرستان بانه تصریح کرد:
در حال حاضر آموزش و پرورش بانه همه  امکانات و آمادگی لازم برای با سواد کردن جامعه بی سواد این شهرستان در گروه سنی 10 تا 49 سال را دارد و تنها مشکلی که در حوزه سواد آموزی بانه وجود دارد جذب افراد بی سواد می باشد.

خضری خاطرنشان کرد، اگر چه آموزش و پرورش و اداره سواد آموزی بانه بعنوان متولیان اصلی سواد آموزی در شهرستان بانه می باشند و در این مسیر از همه ظرفیت ها و توان خود نیز استفاده می کنند اما آموزش و پرورش به تنهایی از عهده این رسالت بزرگ بر نمی آید و برای موفقیت در این راه نیارمند همکاری همه ادارات، نهادها و افراد معتمد و ذی نفوذ با آموزش و پرورش می باشیم.

دبیر پشتیبانی شورای سواد آموزی  شهرستان بانه گفت: افرادیکه بتوانند هر فرد بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال را  با سواد کند مبلغ 700 هزار تومان از آموزش و پرورش بعنوان حق الزحمه دریافت خواهد کرد.



 



برچسب ها :

شورای پشتیبانی سواد اموزی بانهجذب بی سواد در بانهسواد آموزیآموزش و پرورش بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی