چهارشنبه 19 خرداد 1395 / 10:51|کد خبر : 1454|گروه : اقتصادي

سپاه از معابر کولبری حمایت می کند

سپاه از معابر کولبری حمایت می کند

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کردستان مطلوب نیست گفت: سپاه با تمام توان از از معابر کولبری حمایت می کند.

به گزارش آرباباخبر، سردار محمدحسین رجبی ظهار داشت: بازارچه‌های موقت مرزی(معابر کولبری) که بنا به دلایلی مسدود شده بود، براساس تصمیم قرارگاه استانی شهید شهرامفر از امروز بازگشایی می‌شوند و افراد مجاز می‌توانند فعالیت خود را در این بازارچه‌ها از سر بگیرند.

وی افزود: دلیل مسدود کردن بازارچه‌های موقت مرزی کردستان، واریز درآمد حاصل از آن به حساب تهران بود در صورتی که این درآمد باید صرف استان و تامین امنیت مرزها و رفاه و آسایش مرزنشینان شود.

فرمانده سپاه کردستان افزود: بخشی از درآمد این بازارچه‌ها به مرزبانی و بخشی نیز به فرمانداری شهرستان مرزی اختصاص می‌یابد که به حساب تهران وایز می‌شد در صورتی که مرزهای ما با نیروی انسانی حفاظت می‌شوند و نیاز است که برای تامین امنیت بیشتر، مرزها انسداد شوند.

سردار رجبی یادآوری کرد: سپاه مسؤول امنیت مرزی است و به دلیل اینکه وضعیت اشتغال در کردستان مطلوب نیست لذا اجازه نخواهیم داد که درآمد این بازارچه‌ها از استان خارج شود با وجود اینکه یک ریال از این درآمد عاید سپاه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با این شرایط جوی و توپوگرافی منطقه، مرزهای استان کردستان با نیروی انسانی پوشش داده می‌شود در صورتی که مرز ما می‌تواند مطمئن‌تر از وضعیت فعلی باشد و این مستلزم انسداد مرزهاست و آن هم در گرو تخصیص اعتبارات لازم است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان اضافه کرد: مرزبان ما زمانی خیالش راحت می‌شود که مرز ما انسداد پیدا کند و مرزنشین نیز زمانی در آسایش کامل فعالیت خود را تا لب مرز انجام می‌دهد که مرزهای ما مسدود شوند.

سردار رجبی دلیل مخالفت سپاه با روند قبلی فعالیت بازارچه‌های موقت مرزی را واریز درآمد آن به حساب تهران عنوان کرد و گفت: این یک حرف بسیار منطقی است چرا که این پول‌ها باید برای امنیت حریم مرزی هزینه شود.

وی گفت: متاسفانه اراده برای این کار ضعیف است و کولبرها و مردم کردستان باید بدانند که سپاه نه تنها مخالف فعالیت در بازارچه‌های موقت مرزی نیست بلکه موافق این کار است و خود سپاه از عاملان ایجاد راه‌اندازی این بازارچه‌هاست تا افراد نیازمند و بیکار مرزنشین استان از این طریق امرار معاش نمایند.

فرمانده سپاه کردستان تاکید کرد: تا زمانی که روند فعلی ادامه یابد سپاه مخالفت می‌کند گرچه نمی‌خواهیم به مردم آسیبی برسد ولی اگر مسئولان استانی خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانند باید به خود بیایند و به مردم استان خدمت می کند.

منبع فارس

 



برچسب ها :

فرمانده سپاه بیت المقدسسردار رجبیمعابر کولبریاشتغال در کردستانانسداد مرز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی