جمعه 21 خرداد 1395 / 15:30|کد خبر : 1468|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

تمرین صبر و کنترل غضب از برکات روزه داری است

تمرین صبر و کنترل غضب از برکات روزه داری است

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه روزه داری آثار و برکات متعددی دارد گفت: تمرین صبر و کنترل غضب از مهمترین برکات روزه داری است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه رمضان گفت: این ماه مبارک از ارزش و جایگاه بسیار بالایی در دین اسلام برخوردار است بطوریکه خداوند متعال در آیه 185 سوره بقره به صراحت به بیان ویژگی های این ماه پر خیر و برکت پرداخته است.

وی با بیان اینکه روزه داری فقط نخوردن و نیاشامیدن  نیست افزود: ، روزه دار بایستی برای جلب رضایت خدا چشم و گوش خود را هم از گناه مصون بدارد که اگر این شرایط از سوی روزه دار رعایت شود آثار و برکات متعددی  بهمراه خواهد داشت که تمرین صبر و کنترل غضب از برکات روزه داری خواهد بود .

امام جمعه موقت بانه خاطرنشان کرد،
روزه‌ داری تمرینی مهم برای کسب صبر و شکیبایی است و افرادی که صبر پیشه می کنند کمتر در جریان مشکلات و مسائل، واکنش‌های منفی نشان می‌دهند و از خشم و عصبانیت به دور می شوند.
 

ماموستا کریمی، ماه مبارک رمضان را فرصتی از جانب پروردگار برای بندگان برشمرد و گفت: خداوند به برکت این ماه مبارک، فضل و رحمت خود را بیش از هر زمان دیگری شامل حال بندگانش کرده تا از طریق عبادت و اطاعت او در این ماه بندگانش راه های کمال و سعادت را پیموده و به رشد ، معنویت و کمال برسند.

وی همچنین به برخی از آداب ماه رمضان در وقت افطار و سحر نیز اشاره کرد و گفت: دعا و عبادت خداوند در این دو وقت بیشتر از هر زمان دیگر تاثیر داشته و مورد اجابت قرار می گیرد.   
 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهروزهماه رمضانبردباریکنترل خشماثرات ماه رمضان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی