شنبه 22 خرداد 1395 / 13:04|کد خبر : 1473|گروه : اجتماعي

معاون فرماندار بانه:

آموزش و فرهنگ سازی دو راهکار مقابله با آتش سوزی مراتع در بانه

آموزش و فرهنگ سازی دو راهکار مقابله با آتش سوزی مراتع در بانه

معاون فرماندار بانه از فرهنگ سازی عمومی و آموزش، بعنوان دو راهکار موثر در مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع در این شهرستان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز نخستین جلسه مدیریت بحران این شهرستان با محوریت مقابله و کنترل آتش سوزی جنگل ها و مراتع بانه در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

 جعفر توان، معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار بانه در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت جنگل ها و مراتع در زندگی انسان ها گفت:جنگل و مراتع سرمایه های خدادی هستند که نقش مهمی در زندگی انسان ها دارند و بنابراین همه مردم باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی در مرتع ها، خطر آتش سوزی جنگل و مراتع بانه را تهدید می کند بطوریکه اولین آتش سوزی مراتع این شهرستان چند روز گذشته در بخش ننور این شهرستان رقم خورد.

معاون فرماندار بانه  با بیان اینکه حجم وسیعی از شهرستان بانه را مراتع و جنگل ها تشکیل می دهند افزود: لذا مراقبت از پوشش گیاهی شهرستان از خطر آتش سوزی با این حجم وسیع، از عهده امکانات و نیروی انسانی ادارات ذی ربط با این موضوع خارج بوده و نیازمند عزم همگانی است .

 وی از آموزش و فرهنگ سازی بعنوان دو راهکار موثر در مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع در بانه یاد کرد و گفت: باید اهمیت جنگل ها و نحوه مراقبت از این نعمت خدادای برای همه مردم بویژه در روستاها آموزش داده شود تا حفاظت و صیانت از این نعمت الهی به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

توان همچنین به نقش آموزش در مهار آتش نیز اشاره کرد و گفت: بخشداران و دهیاران هر بخش بایستی تعدادی از نیروهای جوان و کارآمد در  بخش و روستاهای تحت پوشش خود را برای مقابله با آتش سوزی احتمالی آموزش دهند تا در صورت بروز هرگونه واقعه آتش سوزی از این افراد نهایت استفاده را کنند.

معاون برنامه ریزی فرماندار بانه به حمایت همه جانبه ادارات و سازمان های مردم نهاد این شهرستان در مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع نیز تاکید کرد و افزود: فرمانداری بانه هم با تمام توان آماده است که با استفاده از اعتبارات تملک دارایی ان شهرستان در  خصوص تامین امکانات مهار آتش سوزی در حد توان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان را در این راستا یاری کند.




.


 



برچسب ها :

معاون فرماندار بانهآتش سوزیآتش سوزی در جنگل ها و مراتع در بانهآموزش و فرهنگ سازی دو راهکار مقابله با آتش سوزیپوشش گیاهی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی